Ja, indirect kan dit invloed hebben op je groei.
Door een slechte slaaphouding kun je te weinig slaap krijgen. Door bijvoorbeeld rugligging daalt het zuurstofniveau doordat de tong naar achteren zakt en de keel afsluit. Daardoor kun je (stikkend) wakker worden.
Kinderen die te weinig slaap krijgen, groeien minder goed. Tijdens het slapen maakt de hypofyse een groeihormoon aan. Bij een tekort komt dit hormoon niet in de juiste hoeveelheid vrij waardoor een kind minder snel groeit.
SimonV