Is het mogelijk dat ik een heet, rood hoofd krijg van de chemobehandeling en bestraling ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het hangt helemaal af van de soort chemotherapie die je krijgt en hoe de straling in zijn werk gaat. Er is ook een enorme verscheidenheid aan therapieën. Een aantal cytostatica hebben (zeker bij een infuus) invloed op o.a. de bloedvaten en kunnen daardoor veel pijn veroorzaken of de bloedvaten verwijden. In dit geval zal je dus de hogere temperatuur ervaren.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/behandeling-van-bijwerkingen-van-chemotherapie-cytostatica