Weet iemand hoe lang de pil nog onbetrouwbaar is na het slikken van doxycycline?

yes i know . ik was een beetje dom om en de bijsluiter, en de papieren over de verminderde werking van de pil, die ik mee kreeg van de apotheek weg te gooien. Dus kan iemand me dat vertellen? op het internet kan ik er zelf in ieder geval nog niks over vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op een gecontroleerde site heb ik gevonden dat je hoe dan ook tenminste 7 dagen de pil moet hebben gebruikt alvorens de condooms de kast in te gooien.
Dus max 14 dagen wachten als je aan het begin van je stopweek stopt met de doxycycline.
Persoonlijk zou ik een week extra als veiligheidsmarge nemen.
Neem voor de zekerheid nog even contact op met de apotheek of je huisarts, het is zeker geen gekke vraag om nog even stellen.