Ik ben een jaar geleden gestopt met roken, 5 kg aangekomen, hoe kom ik er vanaf?

Ik rookte heel erg veel. Ik ben niet meer gaan eten, snoep niet, snack helemaal niet meer sinds ik gestopt ben, ben ook gelijk gaan sporten, 1 à 2 keer per week een uur kracht en cardiotraining. Het enige wat ik kan bedenken is dat het in de wijn kan zitten, ik drink en dat deed ik altijd al, een glas of 6 per dag. Maar dat wil ik niet opgeven.
Het vervelende is, doordat ik best slank was, pas ik nu niets meer, en aangezien ik dure kleding heb waar ik ook zuinig op ben, is dit vervelend. En ik voel me er niet lekker bij. Op dieet gaan zie ook niet zitten, want ik eet heel gezond en helemaal niet veel. Wie heeft een tip??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Toen ik stopte met roken, kwam ik ongeveer 1 kilo per jaar aan. Na 8 jaar was ik het zat, en ik ben er achter gekomen dat er twee factoren zijn: achter de buis hangen en chips eten deed die kilo er sneaky aan komen. 2x per week een uur fanatiek bewegen/sporten deden het er weer afvliegen. Als je het kwijt wilt raken, moet je dus actief gaan worden.

Mijn ervaring met cardio is trouwens dat het afvallen niet zo snel gaat. Met hardlopen en skeeleren gaat het juist wel veel sneller, en dit kost ook meer moeite trouwens (om te doen).

Roken doet je stofwisseling 'versnellen'. Eet je wellicht ook veel (vet) vlees? Eet eens 1 dag in de week vegetarisch, en regelmatig iets met kip of vis. Gebruik geen roomboter maar olie om te bakken, kijk uit met slagroom e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kennelijk is dit je originele gewicht. Roken zorgt nou eenmaal voor een iets snellere stofwisseling bij sommige mensen.

Waarom halveer je de wijn niet, dat zal een heleboel schelen. Je hoeft het niet te laten staan, maar door te minderen kun je erachter komen of het daaraan ligt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Doordat je bent gaan sporten heb je waarschijnlijk meer spieropbouw. Spieren wegen ook zwaarder dan vet en door de toename in volume van spieren lijk je dikker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van me heeft veel baat gehad van goede massages.. zij viel er van af..
Een goede masseur ziet aan je lijf wat en hoe er gemasseerd moet worden..
Hoe dit precies werkt weet ik niet.. (iets met doorbloeding, stofwisseling en afvalstoffen, denk ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is je drankprobleem groter dan het extra gewicht. Als je elke dag 6 glazen wijn drinkt dan ben je namelijk gewoon een alcoholist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer bewegen!
Meer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te stoppen met roken verbrand je 10 % minder calorieën.
Dus als je niets meer gaat eten of drinken kom je ziezo aan. Je bent gaan sporten Dat zou toch zeker niet verkeerd moeten zijn.
Nou heb ik vrienden die ook gestopt zijn met roken, en allemaal komen ze aan. En dan vraag ik altijd.
Had je last van roken.
Moest je veel hoesten.
Was je kort ademig.
Heb je al eens long foto’s laten maken en was er wat te zien.
Mijn vrouw rookt ook en is lekker slank, maar stopt beslist niet maar laat elk jaar longfoto’s maken, en als je zegt ik lijd niet van het roken blijf dan toch roken, want er zijn hoeveel veel mensen die niets van roken merken.
Het gevaar is wel als je gestopt bent, en je bent aangekomen moet je niet denken ik ga maar weer roken, want dan heb ik zo mijn oude gewicht weer terug, valt dat tegen, want wat je aangekomen bent gaat er niet zomaar weer af.
Dus stoppen met roken hoeft niet altijd!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op fitness en binnen 1 maand is het er af,sóchtends meer eten en sávonds minder