Bruine vlek na klein schaafwondje op mijn gezicht, hoelang blijft dit?

Ik had na het douchen mn handoek iets te hard tegen mijn hoofd geschuurd en kwam er een klein schaafwondje bij mijn slaap.
Dit werd al snel gewoon een vlekje, alleen dat vlekje is nu bruin en zit er nu al 3 maanden.

Gaat dit ooit nog weg?
Hoe versnel ik herstel als dat er nog is?
Ik ben express niet in de zon geweest en zelfs toen ik binnen was heb ik zonnebrand erop gesmeerd om het te verkomen.

Ik was 3 weken lang eigenlijk alleen maar thuis, wat ik meestal ben (gamer), de schaafwond was uiteindelijk geheeld maar gelijk was die vlek er al.

Dit is er nog steeds na 3 maanden.

Ik ben zelfs naar de dokter geweest na 2 weken en die zei dat het een bloeduitstorting was en het vanzelf weg gaat.

Heel gek dat het er nog steeds zit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat is geen wondje meer, maar op die plek is als gevolg daarvan een pigmentvlekje ontstaan. Waarschijnlijk ben je in de zon geweest toen het schaafwondje op jouw gezicht zat. De huidcellen waren daar op dat moment niet goed tegen de straling beschermd. Dat heeft het ontstaan van het pigmentvlekje als gevolg gehad. Dat verdwijnt niet uit zichzelf. Wil je er vanaf dan is daar een dermatoloog voor nodig.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben express niet in de zon geweest en zelfs toen ik binnen was heb ik zonnebrand erop gesmeerd om het te verkomen. Ik was 3 weken lang eigenlijk alleen maar thuis, wat ik meestal ben (gamer), de schaafwond was uiteindelijk geheeld maar gelijk was die vlek er al. Dit is er nog steeds na 3 maanden. Ik ben zelfs naar de dokter geweest na 2 weken en die zei dat het een bloeduitstorting was en het vanzelf weg gaat. Heel gek dat het er nog steeds zit.