Wanneer mensen heel erg moeten lachen, houden ze hun hand voor hun mond, waarom doen mensen dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat het niet netjes is om een open mond publiekelijk te stellen zeg maar. Ook met gapen is dat precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Daarbij komt dat met heel hard lachen nog wel eens stukjes speeksel hun weg naar buiten willen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. En dat is niet zo fris!
Eigenlijk doen ze dat niet! Als mensen hard moeten lachen houden ze eerder hun buik vast, omdat die dan pijn doet van het lachen. Bij een besmuikt lachje wordt dat wel vaak afgescherm door de hand voor de mond te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige mensen doen dit ook, omdat ze bijv. een slecht gebit hebben, of soms een slechte adem :)
en het is niet altijd even leuk om recht in iemands mond te kijken ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen schamen zich inderdaad voor hun gebit,vandaar de hand voor de mond.