is een lichaamswarmte van 35.5 graden celcius normaal?

Toegevoegd na 8 minuten:
weet iemand dan ook wat er dan met mij aan de hand is ?
te lage bloeddruk te hoge
pubertijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
190.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je een thermometer met een nieuwe batterij? Ik weet uit ervaring dat de goedkopere thermometers zomaar een hele graad kunnen afwijken als de batterij leeg raakt. En waar meet je? Oraal kan zomaar een halve graad lager zijn dan anaal, en onder de oksel nóg een graad lager.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben schildklier patient (hypo) en dan is je lichaams temperatuur ook altijd vrij laag.
Normaal is voor mij 36-36,5 zoals hier al eerder werdt gezegt, pas als ik ziek ben is ie 37-37,5.

Antwoorden (9)

nee normaal 37/37.5 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is te laag. Toen een van mijn kinderen dat eens had (ongeveer) vond een 112 arts het nodig langs te komen, midden in de nacht.
Goed afgelopen, maar de komst op zich (afgelopen jaar) zei mij voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vrij laag maar hoeft niet verontrustend te zijn:
. De lichaamstemperatuur varieert bij normale gezonde mensen tussen ongeveer 37,5 (soms hoger bij inspanning) tot 35,5 graden Celsius, of nog wel eens wat lager, vroeg in de morgen tijdens de slaap. Onderkoeling begint als de lichaamstemperatuur zakt tot onder de 35 °C. Als de lichaamstemperatuur onder de 32 °C zakt, wordt de situatie kritiek en kan uiteindelijk dodelijk verlopen. Lichaamstemperaturen onder de 27 °C zijn zonder medisch ingrijpen bijna altijd dodelijk, hoewel er gevallen bekend zijn waarbij een lichaamstemperatuur van 14 °C werd overleefd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 'normale' waarde van 37.2 C is maar een richtlijn.
Er zijn veel mensen die rond de 36 graden zitten.
Je zou dus vaker moeten tempen om te weten wat jou 'normale' waarde is. En wat met met een hoge pubertijd bedoeld wordt? dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het even laten meten door een huisarts. Misschien is je thermometer of je manier van meten niet goed als je je verder gewoon goed voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de mens is de 'normale' lichaamstemperatuur ca. 37 °C. Hierin bestaat een niet te verwaarlozen dagelijkse variatie tussen 35,5 à 36 °C vroeg in de morgen (03-05 uur) en 37,5 °C laat op de middag (15-17 uur), bij een normaal werkende biologische klok. Per persoon kan hier ook enig verschil in bestaan.
Onderkoeling begint als de lichaamstemperatuur zakt tot onder de 35 °C. Als de lichaamstemperatuur onder de 32 °C zakt, wordt de situatie kritiek.

Je temperatuur is aan de lage kant, maar je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, zeker niet als je de temperatuur onder de oksel hebt gemeten. Deze manier van meten is erg onbetrouwbaar en geeft een onderschatting van de lichaamstemperatuur met minstens 0,5 - 1 °C.

Maar als je temperatuur nog verder zakt of je blijft je zorgen maken, kun je het beste contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik 37 graden heb , ben ik ziek. Er zijn altijd uitzonderingen.
Dit heeft ook nadelen. Omdat mijn temperatuur 37 graden was is er te laat ontdekt dat ik longontsteking had. Daar door ben ik heel ziek geweest wat niet had gehoeven als ik eerder een antiebiotica had gekregen. Nu staat het in mijn dosier.
Ook heb ik het zomers gauw erg warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is redelijk laag maar helemaal niet erg. Mijn vader is namelijk dokter en vind het een zeer normale lichaamstemperatuur. Geen zorgen dus. Maar veel lager moet niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Normale lichaam temperatuur lig tussen 35,5 en 37,5 graden Celsius bij volwassenen. Bij kinderen lig dat anders.
Ik zelf heb een constante temp.van 35 graden,heb vaak in de winter maanden koud, maar in de zomer heb ik bijna geen last van de warmte, zweet dan ook weinig, bij koorts heb ik 37 graden, ben bij een arts geweest en zeg niets aan de hand, ben koud bloedig.