Waar draaid Pro-Ana allemaal om?

Mensen zeggen dat Pro-Ana om veel meer draaid dan alleen afvallen. Om wat dan allemaal nog meer?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik hoef trouwens geen uitleg over Pro-Ana en dat ik niet naar die site's moet gaan blahblah. Weet zelf heel goed wat het is aangezien ik er een keer een spreekbeurt over moest houden ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over controle. Controle over heeft eten, eindelijk ergens grip op te hebben etc.. staat genoeg informatie op internet op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, emforever. Controle is het sleutelwoord. Controle hebben over je leven en je lichaam. Het niet eten is een symptoom, niet de ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Terwijl je juist eigenlijk helemaal geen controle hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controle en afvallen dus? Aangezien veel mensen zeggen dat het om veel meer draaid neem ik aan dat dat meer dingen zijn dan 2. Maar toch bedankt, ben nu toch stukje verder gekomen ;)!

Het beste antwoord

Oef,ik schrok ff toen ik deze vraag zag...
Gelukkig is het voor een spreekbeurt.
Ik heb Anorexia-Nervosa.
Ik ben hier diverse keren voor opgenomen geweest.
Ik weet wat Pro-Ana sites zijn.
Pro-Ana betekent pro Anorexia zijn.
Er trots op zijn.Trots dat je controle hebt over je eetpatroon.
Ik heb dat gevoel,helaas,ook nog steeds.
Ik ben nog steeds in behandeling maar ik wil eigenlijk die controle niet los laten.
Ik zou inmiddels wijzer moeten zijn want ik heb aan een de Sondevoeding gelegen in het ziekenhuis( een slang door mijn keel die een voedingssupplement in mijn maag pompte),ik heb een harstilstand gehad door hartfalen.
Ik woog toen 34 kilo bij 1.70..
Toen ik dit vertelde op een pro-Ana site kreeg ik een PB van een meisje die me vroeg wat ik deed om zo mager te blijven(ze wilde tips)
Ze zei dat Ana trots op me was.
Ze zien Ana(Anorexia) als een levensstijl en niet als een ziekte.
Maar ik weet nu: het is een vreselijk gevaarlijke,soms dodelijke ziekte.
En die controle is een illusie, je wordt een slaaf van deze stoornis,en dat is zo moeilijk elke dag weer.
Ik hoop dat jij, en hopelijk ook anderen hier iets aan hebben.
Teveel meiden zijn bezig met gewicht,caloriearm etc.
En please,KIJK NIET NAAR PRO ANA-SITES!!!

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik wil toch nog ff de link toevoegen van de Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa.
Ik ben hier zelf ook lid van, heb zelfs telefonisch contact gehad met 1 van de oprichters toen ik in was opgenomen voor mijn eetstoornis en een hele foute behandeling kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, en nog even iets.
Waarschuwingen over Anorexia- Nervosa zijn geen blahblah, maar helaas heel hard nodig....

Andere antwoorden (1)

Grip hebben op wat je eet dacht ik