Waarom zijn sommige mensen zo bang van katten?

mijn beneden buurvrouw heeft een kat!
ze lag net op de vensterbank in de hal te slapen,mijn vriendin kwam op bezoek en bevroor zowat toen ze die kat zag liggen. ze durfde niet voorbij de kat!
terwijl zij géén nare ervaring heeft gehad met een kat!
het is niet de eerste keer dat ik zie dat mensen bang zijn van katten!
vanwaar die angst voor deze lieve beesten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K
Cryofiel
13 jaar geleden
Slaapt jouw benedenbuurvrouw wel vaker op de vensterbank in de hal? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ja dat is een goeie!!

Het beste antwoord

tja...

waarom zijn mensen bang voor spinnen, voor reptielen etc.

De angst voor katten (Ailurofobie)

Hoewel de angst voor katten niet algemeen bekend is kan ze voor mensen die eraan lijden verschrikkelijk zijn. Er zijn nogal wat katten in Nederland en u weet nooit wanneer ze opduiken. En alsof die beesten het weten komen ze nog op u af ook. Misschien heeft u naast een angst ook een allergie voor katten. Ook dit kan opgelost worden. Wist u dat?

Kan ik er van af raken?

Ja. Bij een angst voor katten is er sprake van een enkelvoudige fobie en die kan vaak al snel verholpen worden. Het is soms alleen al de gedachte aan een kat die de angst doet opkomen, is het niet? Die gedachte kunnen we veranderen en ook de beelden in ons hoofd die we creëren zijn veranderbaar. Hoe weet u anders dat u bij een kat bang moet zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ze geruisloos kunnen lopen en bij je op schoot springen.
Dat vertelde een zwager die als de dood voor katten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf bang dat ze me krabben in mijn gezicht.
Ik ben een keer gebeten door een kat, m'n hele hand zat in z'n bek.
Dee verschrikkelijk pijn, die tanden gingen door m'n huid heen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hele hand, was dat een tijger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was 8 of 9
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is zo je kan een lelijke infectie krijgen
ciao!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allemaal,
gelukkig heb ik alleen een paar littekens overgehouden en geen verschrikkelijke dood
mijn oma tante en moeder zijn allemaal als de dood voor katten.
als ze ergens op visite moeten zijn ze als de dood dat er een kat op hun schoot springt.
mijn tante durft helemaal niet naar binnen.

ze zijn bang omdat mijn oma ook altijd bang is geweest denk ik. en het daarom overnemen.

ik was als kind ook bang voor katten maar ik kreeg vriendinnen die katten hadden en na een tijdje vond ik ze wel lief.

gewoon angst dat ze op je springen, of krabben.
of ze vinden de uitstraling van een kat eng.
13 jaar geleden
Ik heb zelf 9katten waarvan zes kittens. Ik zit onder de schrammen. ze zijn heel lief maar heel speels en dat schrikt sommige mensen snel af. maar lievere dieren bestaan voor mij niet .