Krijg ik het geld van de Nederlandse ziektekostenverzekering terug?

Ik woon officieel sinds 12 juli 2012 in Nederland, dus dat is de datum wanneer ik me heb ingeschreven.
Toen ik bij de stadskantoor was vroeg ik of het mag dat ik nog tot 30 september en Duitse ziektekostenverzekering heb. Die meneer van de stadskantoor zei gewoon dat dat mag.

Maar:
Vandaag kijk ik op mijn rekening en ze hebben toch voor al die maanden rond 450€ afgeboekt.
Mijn vraag is nu: Kan ik het geld van 12 juli tot 30 september terugkrijgen als ik een bewijs van de Duitse ziektekosteverzekering, dat ik er verzekerd was, inlever?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee helaas niet. Zodra je in Nederland woont ben je verplicht een zorgverzekering af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller is toch verzekerd.
Als jij bij aanvraag van e verzekering hebt aangegeven dat deze pas mag in gaan per 1 oktober 2012 heeft de verzekeringsmaatschappij ten onrechte €450.00 van uw rekening geschreven.

U kan dat geld dan terug vorderen, het heeft geen belang in welk land de verzekeringsmaatschappij gevestigd is als de verzekering maar de basiszorg dekt.