Waarom jeukt een muggenbult pas als je weet dat hij er zit?

Ik heb een muggenbult in m'n keel en heb er nooit last van gehad totdat ik even over m'n keel wreef, nu jeukt het echt niet normaal veel.

Waarom is het zo dat een muggenbult pas jeukt als je weet dat hij er zit? Of ben ik de enige?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je keel? En daar kan je nog wrijven ook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het eerder omgekeerd is. Je weet dat hij er pas is alz hij jeukt.

Antwoorden (1)

Zo werkt het niet. Je wrijft over je keel omdat je hem voelt gaan jeuken, alleen is dat nog niet bewust. Dus, je weet pas dat ie er zit als ie jeukt en niet andersom.