Hoe groot is de kans dat je als kind al de ziekte van Pfeiffer hebt gehad?

Ik heb eergisteren gezoent met iemand die een dag later Pfeiffer blijkt te hebben, op de dag zelf had dat persoon alleen nog maar last van zijn nek. Ik ben bang dat ik dit ook kan krijgen, maar hoe groot is de kans?
Misschien handig om te weten, ik ben 16 jaar.

3 jaar geleden
1K
ronron1212
3 jaar geleden
Die kans is altijd aanwezig.

Antwoorden (1)

Die kans is vrij groot. 50% van de kinderen heeft de ziekte voor het 5e jaar al doorgemaakt
SimonV
3 jaar geleden
Menno151
3 jaar geleden
Maar mocht ik met geluk bij die 50% zitten, dan is er toch niks aan de hand?
SimonV
3 jaar geleden
Ja. Je kunt maar één keer in je leven besmet raken en de ziekte van Pfeiffer krijgen. Wanneer we nogmaals in contact komen met het virus zijn we immuun.