Kunnen blanken of Aziaten het ebola virus krijgen?

Het viel me op dat tot nu toe 99,9% van alle ebolaslachtoffers Afrikaan zijn, en andere rassen niet besmet zijn geraakt.

Is dit een negerziekte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Poet
9 jaar geleden
Alle mensen kunnen het krijgen. Maar in Afrika, waar het virus nu voorkomt, wonen nu eenmaal meer negers
Poet
9 jaar geleden
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja , alle mensen kunnen besmet raken met dit virus .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van is dit een ..... Ziekte vind ik een raar taal gebruik we leven niet meer in de tijd van Kuifje in Afrika .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje vreemd ja Kapperkort mee eens. Wel blanken of Aziaten benoemen, én zelfs de Afrikanen ...... maar dat zijn dan ineens negers. Nogal ongelukkig uitgedrukt op zijn minst.

Het beste antwoord

Dit komt omdat zei dichterbij het virus staan. De kans is voor ons klein omdat het virus zich hier nog niet heeft gevestiged, zoals het griepvirus is zuid-amerika. Wij hebben bijvoorbeeld ziektes die ze daar niet hebben. En nog iets een ziekte kiest geen bepaald slachtoffer ze gaan gewoon naar een gastheer dat dichtbij ze staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. Kijk maar naar het nieuws.
Amerikaanse arts was besmet geraakt toen hij daar ging helpen.

Twee Nederlandse artsen zijn vorige week in quarantaine gezet omdat ze misschien besmet zijn.

Dus het kan wel alleen gebeurd het niet zo snel. Bij ons is die ziekte nog niet. Totdat iemand onvoorzichtig word en het mee neemt naar hier. En dan breekt de pleuris uit dat kan ik je wel vertellen.
9 jaar geleden
Dat kan, want iedereen kan het krijgen. Alleen is in Afrika het virus meer onder de mensen, en hebben ze er niets tegen.