Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen blanken of Aziaten het ebola virus krijgen?

Het viel me op dat tot nu toe 99,9% van alle ebolaslachtoffers Afrikaan zijn, en andere rassen niet besmet zijn geraakt.

Is dit een negerziekte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Poet
9 jaar geleden
Alle mensen kunnen het krijgen. Maar in Afrika, waar het virus nu voorkomt, wonen nu eenmaal meer negers
Poet
9 jaar geleden
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/E/Ebola
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja , alle mensen kunnen besmet raken met dit virus .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van is dit een ..... Ziekte vind ik een raar taal gebruik we leven niet meer in de tijd van Kuifje in Afrika .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje vreemd ja Kapperkort mee eens. Wel blanken of Aziaten benoemen, én zelfs de Afrikanen ...... maar dat zijn dan ineens negers. Nogal ongelukkig uitgedrukt op zijn minst.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit komt omdat zei dichterbij het virus staan. De kans is voor ons klein omdat het virus zich hier nog niet heeft gevestiged, zoals het griepvirus is zuid-amerika. Wij hebben bijvoorbeeld ziektes die ze daar niet hebben. En nog iets een ziekte kiest geen bepaald slachtoffer ze gaan gewoon naar een gastheer dat dichtbij ze staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. Kijk maar naar het nieuws.
Amerikaanse arts was besmet geraakt toen hij daar ging helpen.

Twee Nederlandse artsen zijn vorige week in quarantaine gezet omdat ze misschien besmet zijn.

Dus het kan wel alleen gebeurd het niet zo snel. Bij ons is die ziekte nog niet. Totdat iemand onvoorzichtig word en het mee neemt naar hier. En dan breekt de pleuris uit dat kan ik je wel vertellen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Dat kan, want iedereen kan het krijgen. Alleen is in Afrika het virus meer onder de mensen, en hebben ze er niets tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding