Kan je ook een soa hebben als je allebei voor de eerste keer seks hebt?

Mn viendin en ik willen binnenkort allebei voor de eerste keer seks hebben maar we weten niet of je dan ook een soa kan krijgen. Dus weet iemand of je een soa kan krijgen als je allebei voor de eerste keer seks hebt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Als je het zeker wilt weten, je kunt via de huisarts zo beide een SOA test laten doen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka: Door een SOA test te doen kom je er niet achter of je het kunt krijgen toch? Dus zeg maar testen voor de daad...
Erna55
7 jaar geleden
Denk er wel aan dat je anticonseptie gaat gebruiken?
Ritsuka
7 jaar geleden
Er bestaan soa's die je al kunt hebben, zoals herpes, of dat je iets hebt gekregen via je ouders bij geboorte. Dit kun je laten testen voor de seks.
kierkegaard47
7 jaar geleden
"SOA" betekent inderdaad, dat je het door seks kunt krijgen, maar niet dat je het alléén maar door seks kunt krijgen.

Antwoorden (1)

Ja, neem bijvoorbeeld het herpes simplex virus wat sommige mensen onder de leden hebben, ja ook die nooit sex hebben gehad... mocht je een koortslip hebben (wat dus herpes simplex is) of deze in aantocht is tijdens de eerste vrijpartij, en er is behoorlijke orale sex geweest, ja dan heb je zonder al te veel moeite een SOA te pakken, en deze SOA blijft de rest van je leven bij je....

Toegevoegd na 30 seconden:
Nog even een linkje erbij