Ik heb een blanke huid, maar mijn vagina is bruin. Is dat raar?

Ik heb een blanke huid, maar mijn vagina is erg donker van kleur. Het ziet er niet gezond uit. Voor zover ik weet heb ik geen ziektes etc.
Ik voel me erg onzeker als ik seks met mijn partner heb omdat ik niet weet of dat wel normaal is, maar hij heeft er nooit iets van gezegd.
Ik vroeg me af of dit vaker voor kwam, bij man en vrouw.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
71.8K

Het beste antwoord

is heel normaal, schaamlippen kunnen onderling ook verschillen in kleur, vorm en de grootte ervan. Soms kunnen ze zelfs blauw worden rond de ongesteldheid. Ook na zwangerschap kunnen ze een andere kleur krijgen. Let niet op de foto's van porno sterren, die zijn vaak bewerkt. Tegenwoordig denken mensen dat de vrouw prachtig roze en kleine schaamlippen moeten hebben als een kind bijna. Maar de meeste vrouwen hebben niet gelijke, soms grote, soms erg donkere, lichte, soms erg behaard, enz enz.

Je hebt het niet over grote schaamlippen, maar mocht iemand daar last van ondervinden, zoals erge uitscheiding, pijn bij zitten, fietsen, sex enz., dan kán het worden verkleind.

Ik las ook een artikel over het bleken van de schaamlippen, nier doen!! Je bent normaal!!

Je zegt zelf dat het er verder normaal uitziet. Zolang je er geen wratjes en ontstekingen hebt, geen zorgen meisje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed punt over de pornosterren. Als de foto's niet bewerkt zijn, zijn de sterren zélf vaak wel bewerkt! Geen probleem, zolang we wel helder houden dat porno geen beeld geeft van normale mensen en normale seks.

Andere antwoorden (11)

Ja dat komt vaker voor.
Maar als je twijfelt, en je kunt goed met je huisarts overweg, dan kun je daar altijd even langsgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou leerzaam zijn als het anonieme minduimpje zou melden wat aan dt antwoord verbeterd zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niks mis met je antwoord. Dus zou ik ook uitleg erbij willen hebben.
Chlamidia, of te veel seks gehad? Raad huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring? Motivatie graag, zo is het geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ze zelf dan ook wel geweten hebben. Dus een beetje vreemd antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha. Ha. Grappig. Volgende keer jouw onzekerheden aanpakken?
Helemaal geen probleem! Er zijn nog veel meer vrouwen die dat hebben. Je hebt toch nergens last van verder (jeuk, uitslag,)? Dan is het geen enkel probleem, niets om je zorgen om te maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vagina van een vrouw kan enorm van kleur verschillen.
van helder roze (zie je veel bij donkere vrouwen) tot heel donker roze, tegen bruin aan.
als de huid er verder gezond uitziet, en je hebt geen last van jeuk of overdadige afscheiding, dan denk ik dat er niets mis met je is.
grabbel anders eens je moed bij elkaar, en vraag het je partner.
misschien vindt hij jouw kleurtje wel supersexy ;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een goed antwoord weer +
Het schijnt dat na een zwangerschap de kleur van de vagina huid KAN verkleuren OOk ouder worden kan een oorzaak zijn en verder verschilt huid van mensen onderling. Bovedien kan je op je huid ook pigmentatie hebben waardoor je donkerder stukken kan hebben. T lijkt mij geenzins iets om je zorgen over te maken. Vraag het anders gewoon eens aan je huisarts.

ps. er schijnt nu ook verf te zijn voor je vagina huid. Kijk eens op NU.NL/Lifestyle
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de voorgaande antwoorden te zien schijnt het meer voor te komen, en is er meestal niets. Maar als jij je er onzeker of niet happy bij voelt en voor de zekerheid, zou ik zeggen, ga toch even naar de huisarts, Is dit een mannelijke huisarts en ben je daar wat verlegen mee, vraag je gewoon of hij je even wil "overdoen "aan een vrouwelijke huisarts. Doen ze meestal niet moeilijk over. En jij voelt je wat geruster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem van mij aan dat je geen ziekte hebt. Ook bij oudere vrouwen gezien. Het is eenmaal zo en daar kan je niks aan veranderen. Ik heb het wel meer gezien, vooral als ze kaalgeschoren zijn. Je vriend heeft er uiteraard ook niks van gezegd omdat het warschijnlijk normaal functioneerd en hij er tevreden mee is. Geen reden om je zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volkomen normaal. De ene vagina is lichtroze (komt ook bij mensen met een donkere huid voor) en de andere donkerroze tot bruin (ook bij mensen met een lichte huid).

Als de kleur in korte tijd is veranderd, zou ik even naar de huisarts gaan. Zo niet, dan heb je niets om je onzeker over te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het vaker voorkomt weet ik niet als man. Ga in eerste instantie naar een dokter en vraag of je gezond bent. Zo ja, zie dan het volgende advies.

Niets is raar, nog sterker je hebt iets speciaals te bieden. Geen man zal dit erg vinden. Dat klopt, want je eigen partner vindt er ook niets gek aan. Pronk er mee en maak er een feest van. In het begin het licht een beetje dempen of een kaarsje aansteken. Werkt heel romantisch. Niks verbergen is het motto. Je bent zo als je bent en misschien heb je wel heel mooie borsten. Daarmee kun je je partner mee afleiden van het "onderwerp". Mannen zijn gek op bosten.
Wees zeker van je zelf en het gaat zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel normaal. Kijk niet naar de onderkant van pornosterren hoor. Die huid word vaak gebleekt. Er is gewoon wat meer pigment in deze streek van de huid, dat kom heel veel voor.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zie dagelijk heel veel onderkantjes (in mijn werk) Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de reactie van xiwel erg flauw. Kan goed begrijpen dat je bedoeld of de man een donker gekleurde anus kan hebben . als ex sportmasseur kan ik daar uit ervaring op antwoorden : ja heel vaak , maar niet altijd. Ik weet dat het in de gay scene gangbaar is om de mokka bruine rand om de anus te bleken bij een specialist. welke discipline dat is weet ik niet. Ik vind het overdreven, maar ik heb makkelijk praten , zelf een blanke rand. ik hoop dat je iets hebt aan de tip over bleken. je kan vast wel met googelen vinden waar en hoe dat kan. Bedenk ook dat anderen soms dingen leuk of zelfs opwindend vinden aan ons lichaams uiterlijk dat we zelf minder waarderen .