Hoe beslis je of je een relatie beter stopt of niet ?

Ik heb reeds een maand een relatie met een vrouw waarmee ik samenwoon in een woongroep die voor me kiest en me niet kan zeggen of ze voor een open relatie of een exclusieve relatie gaat. Ze zegt dat ze niks kan beloven hoe het in de toekomst voor haar zal zijn. Terwijl ik na zovele relaties gehad te hebben heel duidelijk verlang naar een intieme duurzame relatie 1/1 met in dankbaarheid en vertrouwen kinderen op de wereld zetten. We zijn allebei bezig met tantra. Ook al ben ik heel bewust en meditatief.
Ik heb het gevoel dat om met mijn innerlijk systeem echt in de intimiteit te kunnen gaan ik de veiligheid en keuze (van beide kanten) voor een exclusieve (seksuele) relatie nodig heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een relatie bouw je op zonder er druk op te zetten .
En een maand is nog veels te kort om nu al te gaan beslissen over een vaste relatie .
Bekijk het voor je zelf : groeien wij twee nog naar elkaar toe zo ja dan komt de tijd zelf wel als er een beslissing komt .
En zo nee dan kun je in verloop van tijd voor je zelf beslissen of je verder wil met haar ja of nee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er kwamen nog andere items naar boven bij haar waarbij voor mij de komende tijd zal beslissen of ik met haar verder ga en hoe of hoe niet.

Andere antwoorden (4)

Als jij voo rjhezelf weet dat je een bepaalde mate van zekerheid nodig hebt, en zij jou die niet kan geven, dan is het een harde keuze, maar wel de juiste om -voorlopig- de relatie stop te zetten. Uiteraard met duidelijke uitleg over het waarom. Mocht blijken dat je haar aanwezigheid toch belangrijker vind dan de zekerheid, kan je de draad over een maand weer oppikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal moeten kiezen, voor en nadelen afwegen. Het klinkt droog maar het is eigenlijk 'simpel'.
Ofwel de gok wagen en hopen dat deze vrouw in de toekomst misschien zekerder wordt over het hebben van een open/exlusieve relatie. In de tussentijd zal je dat dan moeten aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag stellen is de vraag beantwoorden lijkt mij. Je hebt andere behoeftes dan zij jou kan geven en als je nu al twijfelt dan zou ik er een punt achter zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook zeker aanraden te accepteren wat deze vrouw in kwestie zelf wil, lekker de ruimte geven en niet te veel praten over wel of niet een vaste relatie. Wanneer je echt niet met die ‘onzekerheid’ om kan gaan, zou ik daarnaast aanraden om de relatie te stoppen. Anders bind je je aan haar en is ze straks ineens foetsie.

Als je er zoals hierboven al staat, duidelijk bent in waarom je de relatie stopt.. Wie weet beseft ze dat je echt iemand bent die een vaste relatie wil en draait ze bij! Ik zou dan even de optie open houden, dat als ze een zoals jij het noemt een ‘exclusieve relatie’ wil, ze bij jou gelukkig kan zijn. Maar vooral de ruimte geven, je eigen ding doen. Vrouwen houden van mannen die lekker 'bezig' zijn.

Good Luck!