Stel je hebt seks tegen je zin is het dan altijd verkrachting/aanranding?

Soms heb ik geen zin in seks en mijn vriend wel, we zijn meestal dan dronken of stoned of beiden.

Dan liggen we naast elkaar in bed. Ik wil dan echt niet en zeg ook duidelijk nee. Hij klimt meestal toch bovenop me houdt mijn polsen vast en duwt zijn ding erin. Ik zeg dan stop en wordt boos en hij stopt niet. Uiteindelijk ga ik het lekker vinden en luid meekreunen. Maar in de eerste instantie wilde ik het niet. Als ik er dan achteraf iets van zeg zegt hij je hebt er toch zelf ook van genoten.

Is dit nou een verkrachting/aanranding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.9K
Kimath
13 jaar geleden
Als jij duidelijk nee zegt, en hij dwingt je toch, dan noem ik dat verkrachting. Ook al vind je het later mogelijk wel lekker.
Nee is nee, en dat hoort hij te respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hjeb ik ook heel lang gehad ! precies hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt niet en hij dwingt je. Dat je later toch opgewonden raakt staat daar geheel los van.
Verkrachting is verkrachting en als mijn vriend zoiets zou flikken zou ik hem als hij na gedane zaken lekker gaat slapen aan het bed vastbinden, een grote schaar halen, het dek van hem aftrekken, hem wakker maken met de schaar op een bepaalde plek en zeggen dat ik daar nou es zin in heb. En als hij nee zegt, dan eens vragen waarom jij wel naar hem zou moeten luisteren als hij niet naar jou luistert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel is het aanraken van borsten en/of schaamstreek aanranding. Het penetreren (binnengaan) van mond en/of schaamstreek van hand, tong of geslachtsorgaan is verkrachting. Indien hier geen toestemming voor is. Formeel zou je dus aangifte kunnen doen. Maar een knietje in z'n kruis voor of na helpt misschien ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe mee, Hippo. 2 zielen kunnen meer dan 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij Moemoe hier eigenlijk verteld is dat ze zich met regelmaat laat verkrachten, zonder daar echt over te klagen. Achteraf vind ze het eigenlijk "allemaal wel best". Volgens mij heeft Moemoe geen benul van wat een (seksuele) relatie inhoud. Een wat nou precies "lekker" is is waarschijnlijk ook nog niet helemaal duidelijk.
Treurig dat meisjes zo niet-mondig kunnen zijn op dit gebied, en dat iemand dit met regelmaat over zich heen laat komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk suussuus, al vind ik de woordkeuze in je laatste zin..... ietwat dubbelzinnig (sorry!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moemoe: dat jij nog dronken en stoned durft te worden met zo iemand in je buurt, begrijp ik niet. Koppie er bij houden (en geologenhamer in het nachtkastje leggen)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens moet toch rustig stoned en/of dronken kunnen worden in zijn eigen huis? Wie moet zich hier eigenlijk aanpassen aan wie, Stippel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten, maar daaruit blijkt wel dat de natuur toch enigszins goed in elkaar zit. Bronnen:
- Logica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lavender: ik bedoel dat ik het raar vind dat zo iemand nog je vriend is als je niet veilig naast hem kunt liggen als je stoned / dronken zou zijn. Natuurlijk moet ze zich niet aanpassen, ze moet maatregelen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Hippo ook Laz?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zelf duidelijker zijn, want nu ziet hij het alleen als een spelletje, en raakt hij eraan gewend zijn zin door te drijven ondanks welk protest van jouw kant dan ook. Dat is gevaarlijk! Wie weet waar dit nog tot kan leiden!
Kimath
13 jaar geleden
De vraagsteller gaat niet meer reageren, het account is verwijdert zo te zien.
Snuffel
13 jaar geleden
Vraag hem eens hoe jouw vriend zou reageren als het andersom was geweest. Als jij een dildo in zijn kont zou steken, ook als hij weigert.

Antwoorden (37)

Gedwongen seks is verkrachting, ook in een relatie!

Als ik je verhaal lees vind ik dat jullie niet echt een gezonde relatie hebben. Dronken, stoned en gedwongen seks....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit is verkrachting/aanranding alleen omdat je het zelf ook lekker gaat vinden en niet tegen stribbeld kun je het niet echt helemaal als verkrachting/aanranding aangeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt alsof hij het allemaal niet zo serieus neemt en gewoon lekker zijn gang gaan.
Als je wilt dat hij dat echt niet meer doet, dan zul je er nuchter eens heel erg duidelijk met hem over kunnen praten.
Is dat verkrachtig? Ach kom, als je dronken en stoned bent en een beetje met elkaar op bed ligt te flikflooien als vriend en vriendin zijnde zit daar meestal geen kwade zin in.
Praat er gewoon eens duidelijk met hem over, ik zou dit zeker niet onder verkrachting of aanranding rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, ik vind dit antwoord echt niet goed. Iemand die nee zegt en gedwongen wordt. Dat is altijd verkrachting. Het gaat niet alleen om de daad, maar ook om het machtsgebruik. De vraagsteller berust in de situatie en gaat uiteindelijk meedoen. Maar kennelijk tegen haar wil, want ze komt er nu alsnog op terug. Stel je eens voor dat je als man verkracht wordt. Je krijgt wel een stijve. Zoiets wordt door sommigen gezien als dat je het dus accepteert. Maar ook dit is verkrachting en de rechtspraak is er heel duidelijk over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(ik bedoel dus verkrachting van een man door een vrouw)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar als zij NEE zegt en hij houdt vervolgens haar polsen vast en zet toch door - wanneer vind jij iets dan wel verkrachting vraag ik me af. Dwang is dwang.
En als hij met zijn beschonken/stonede kop kennelijk niet in staat is om haar gevoelens te respecteren, is dat toch echt ZIJN probleem - of hij leert dat respect wel op te brengen, of hij moet niet meer zo onder invloed raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het objectief gezien met jullie eens De reden dat ik het toch echt niet tot verkrachting zou rekenen, is omdat dit woord te groot is voor zo’n situatie.
Het is vriend en vriendin, die van elkaar houden, de vraagsteller is geenszins (conclusie door haar luchtige toon) emotioneel beschadigt of bang voor haar vriend.
Er heeft zich hier geen geweld, angst, paniek of trauma plaatsgevonden. Kunnen we er dan werkelijk de keiharde, negatieve 15 jaar gevangenis stempel van verkrachting op plakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk gezien kan er van verkrachting sprake zijn binnen een relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb geen énkele moeite hier 'de keiharde, negatieve 15 jaar gevangenis stempel van verkrachting' op te plakken. Gedwongen seks is niet minder erg als het binnen een relatie plaatsvindt. Ik vind het eerder érger als het gedaan wordt door je eigen partner, in je eigen bed; dé persoon die je 100% zou moeten kunnen vertrouwen en dé plek waar je je altijd veilig zou moeten kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies SuzyQ!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik het ook mee eens,
je moet het zo zien: gedwongen seks =hoe dan ook verkrachting!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet dit meisje eens naast iemand die echt verkracht is en zoek de verschillen, zal ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriendin van mij ís echt verkracht, reistebrein. In Latijns-Amerika, door een kerel uit Belize die eerst zo aardig leek en met wie ze al verschillende dates en seks had gehad. En weet je wat? Die vriendin kampte met dezelfde twijfels als de vraagstelster. Die jongen was haar kamer binnengedrongen en had haar met grof geweld en tegen haar wil genomen, maar zij zat achteraf met vragen als 'heb ik het zelf uitgelokt?' en 'mijn lichaam reageerde, was het dan wel verkrachting?' en 'maar we daten met elkaar en hadden al seks gehad, overdreef ik dan niet door niet te willen?' Pas toen ze terug in Nederland in het ziekenhuis zat voor de SOA-test die ze vanwege dit akkefietje nodig had, drong het echt tot haar door. Dus ja, als ik dit meisje naast iemand zet die óók echt verkracht is, zie ik héél goed de overéénkomsten.
Kristal
13 jaar geleden
Reistebrein, als je als partners een spelletje speelt en je vindt wat dwang leuk is het iets heel anders. Maar in dit geval is het verkrachting. Nee is nee. En jij reageert net zo als de vrouwen die het binnen hun liefdesrelatie/ huwelijk meemaken. Als je partners bent is het toch geen verkrachting? Nou ehm, ja, dat is het dus wel. Zeer zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat hier gebeurt, is dat de vraagsteller een paar woordjes neerkrabbelt en iedereen daar in zijn hoofd een bepaald plaatje bij vormt.
Vanuit dat plaatje gaan we vervolgens analyseren, bekritiseren en stempelen.
Het plaatje wat ik weerkreeg vanuit dit verhaal, was geen plaatje dat een serieuze verkrachting betrof. In letterlijke zin, oke, is het een verkrachting.
Maar de sfeer waarin het gebeurt, in mijn plaatje, maakt verkrachting een te sterk woord.
Maar goed, gezien de meerderheid van de mensen hier andere plaatjes in zijn hoofd heeft en mijn plaatje daarmee niet overeenstemt zal ik mijn zwaard maar neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, lees de 'woordjes' dan zelf nog eens goed: "Ik wil dan echt niet en zeg ook duidelijk nee. Hij klimt meestal toch bovenop me houdt mijn polsen vast en duwt zijn ding erin. Ik zeg dan stop en wordt boos en hij stopt niet." Is het echt zo moeilijk om hierin een heuse echte serieuze verkrachting te herkennen? Dat heeft niets te maken met 'plaatjes in je hoofd', maar met kijken naar de feiten die worden neergelegd. Het is me trouwens ook een raadsel hoe je hierin een 'luchtig toontje' herkent. Je hebt het telkens over een 'sfeertje' waarin dit gebeurd kan zijn. Ik neem aan dat je het dan over spelletjes hebt tussen partners, waarbij tegenstand gespeeld is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat daarbij niet dit soort twijfels de kop op steken. Echt een compleet andere situatie. De sfeer waarin dít plaatsvindt, is een 'sfeer' waarin de vraagstelster kwetsbaar is, niet in staat zich te verzetten, door haar gedrogeerde toestand niet eens in staat om wérkelijk in te stemmen, als ze dat al zou willen. En daar maakt haar vriend misbruik van. Noem dat maar 'niet serieus'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stop met de discussie hoor. Op de vraag zelf is zonder dat je zelfs maar de situatie hoeft te kennen een heel duidelijk juridisch antwoord te geven: Seks tegen je wil is aanranding/verkrachting en of dit binnen of buiten een relatie is maakt juridisch voor de term niet uit. Ik wens de vraagsteller heel veel sterkte en hoop dat ze hulp zoekt om hier uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ SuzyQ, je bent vergeten dat het slachtoffer ook nog expres luid mee ging kreunen. Vandaar dat ik sfeertje en plaatje erin breng. Stond dit er niet bij, dan was het voor mij een ander verhaal geweest.
Emmyvander, wees niet te voorbarig met je conclusies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Uiteindelijk ga ik het lekker vinden en luid mee kreunen" dat is niet iets wat ze expres doet! Dat is haar lichaam die reageert. Het is verkrachting hoe je het ook wendt of keert dat ze dat na verloop van tijd lekker gaat vinden doet daar niets aan af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Wxndy, luid mee kreunen in deze context betekent zeker dat het een keuze is. Dingen als fysiek opgewonden worden uiteraard niet, maar door het kreunen maakt de vraagsteller er een spelletje van, en verward haar vriend hier mee. Die deze hele 'verkrachting' naar mijn mening als een spelletje ziet, en geen kwade zin heeft. Goed, dat haal ik eruit, waarom sturen jullie de vraagsteller niet eens een PB'tje en vraag haar eens of ze vrijwillig of onvrijwillig kreunt, en of ze al langs de politie is geweest om aangifte te doen.
Dan kunnen jullie mij vervolgens negeren. Dank u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me ook af of ze zich gewoon steeds blijft verzetten of opgaat in de biologische reacties van haar lichaam. ze geeft aan ... in 1e instantie wilde ik het niet, wat is dan de 2e? nog steeds los gezien van het feit dat NEE gewoon NEE is maar als vriend hier eenmaal schijt aan heeft gehad dat de NEE niet gaandeweg JA gaat worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een normale situatie is de definitie duidelijk. Maar geheel vrijwillig drank en drugs tot je nemen en dan
de koffer in duiken laat weinig raden wat er kan gebeuren. En het is al kolder om het dan nog op GV te zetten. Denkt men dat als je dronken en stoned en druipend iets
hard kan maken bij oom agent? Geen poot aan de grond. Met betrekking tot echte aanranders en verkrachters zou
ik zonder reserve zeggen ,,aan de hoogste boom,, Maar het uitgangspunt van deze vraag is verkeerd.
Begin met als je vrijwillig drugs en alcohol gebruikt,
en de koffer in duikt, en het loopt een beetje uit de hand,
is het dan mijn eigen schuld? Maar probeer het niet te rechtvaardigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met je eens uhurowan, oeps en ik ben nog wel een vrouw die dit zegt. Ik zal wel in de minderheid zijn ik geloof inderdaad dat veel vrouwen gemeen kunnen manipuleren en hiermee mannen vals beschuldigen, bah! maar ja, vele zelfde meningen ( ik doel op alle reacties die ik net snel even gelezen heb) vormen niet per sé de waarheid.
Dit is meer dan aanranding. Als jij nee zegt en stop en hij gaat toch door, word je verkracht ook al geniet je er later wel van. Ik begrijp niet, dat je nog wat voelt voor iemand, die je dwingt tot seks. Uit jouw verhaal blijkt, dat er flink wat mis is in jullie relatie. Je vriend toont totaal geen respect voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee.Hij dringt in je terwijl jij zegt dat je niet wilt,dit is verkrachten.Maar als hij dit vaker heeft gedaan,en jij blijft toch bij hem dan is het je eigen schuld als hij het weer doet.Je vraagt gewoon om problemen als je samen drinkt en stoned wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat er nog even een schuldgevoel aan ook! Voor vrouwen/meisjes die onderdrukt worden is het erg moeilijk om daar een eind aan te maken. Die gaan niet zo maar even bij iemand weg. Vergelijk het met iemand die steeds in elkaar geslagen wordt door haar man en steeds weer bij hem terug keert. Ook haar eigen schuld? Nee! Dat is de onderdrukt positie waar in ze verkeert en daar moet je hulp voor zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien drinkt en blowt ze juist wel om niet te hoeven voelen!!! Omdat het dan gemakkelijker is om je pijn en angst te verdringen. Je moet nooit zeggen dat je er zelf om vraagt, dat is het ergste wat je kan doen zoals Wxndy ook al zegt. Dit meisje is gewoon gevangen in een web van manipulatie en misbruik. Walgelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nooooooit jouw schuld wat hij doet. Noooooit. Maar je kunt er wel voor kiezen wel of niet in de relatie te blijven.
Zoals jij het beschrijft vind ik dit nogal een grijs gebied. Hij weet natuurlijk inmiddels dat jij het op een gegeven moment lekker gaat vinden.
Normaal vind ik dat 'nee is nee!' De man heeft dit maar te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, dat is je reinste manipulatie. Daar word ik zo boos en verdrietig van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen grijs gebied. Nee is nee. Dat je ervan gaat genieten zegt niets, dat is een puur lichamelijke reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een vrouw gaat automatisch genieten als ze wordt verkracht? In welke eeuw leef jij?????????
Sja, seks tegen je zin in is altijd verkrachting, zelfs in een relatie hoort de ander respect te hebben als de een geen zin heeft en moet de ander er ook niet toe dwingen met geweld. In dit geval is er geweld gebruikt door je vriend. Maar....je vriend is dronken en stoned (net als jij) en is op dat moment niet bij verstande dat hij je dwingt en zeker niet als jij laat blijken hiervan mee te genieten, en ook stap jij (ongeacht of hij nuchter is of dronken of stoned) steeds weer bij hem in bed wat hem weer het idee geeft dat jij je verkracht voelt en niet veilig bij hem voelt.
Als ik in jouw schoenen stond had ik het uitgemaakt (want een partner waar ik me onveilig voel wil ik niet naast liggen in bed) en in het vervolg als ik weer dronken of stoned of beiden ben lekker alleen slapen voor het geval iemand hier misbruik van maakt omdat jij toch niet meer helder bent. (dat dronken en stoned worden lijkt me trouwens ook niet gezond, zeker niet in combinatie)

Toegevoegd na 44 minuten:
even een rectificatie: steeds weer bij hem in bed wat hem weer het idee geeft dat jij je verkracht voelt en niet veilig bij hem voelt.

Moet zijn: steeds weer bij hem in bed wat hem het idee geeft dat jij het fijn vind en veilig bij je voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als ik in jouw schoenen stond had ik het uitgemaakt (want een partner waar ik me onveilig voel wil ik niet naast liggen in bed) en in het vervolg als ik weer dronken of stoned of beiden ben lekker alleen slapen voor het geval iemand hier misbruik van maakt omdat jij toch niet meer helder bent. (dat dronken en stoned worden lijkt me trouwens ook niet gezond, zeker niet in combinatie)" Dubossies, misschien wil zij dat ook helemaal niet, maar kan ze niet anders omdat ze zich onderdrukt voelt en omdat ze vaak onder invloed is. Daarnaast kan het gaan voelen alsof het normaal is wat haar overkomt. En soms zijn mensen gewoon verlamd van angst in dit soort situaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik wel met je eens (dat laatste) maar dat onder invloed zijn van drugs en alcohol is niet iets wat je overkomt maar waar je zelf de baas over bent (kan zijn/worden). Ik begrijp best dat er mensen zijn die zo angstig zijn in situaties zoals thuis bedreigd of mishandeld of verkracht worden dat ze geen risico's willen lopen en geen hulp durven in te schakelen maar dat houdt niet in dat als iemand zoals zij om hulp vraagt dat wij dan moeten zeggen dat we haar begrijpen dat ze bij haar vriend blijft en dit soort adviezen dus maar beter niet kunnen geven. Het is geen makkelijke keuze nee, voor mij in zo'n situatie ook niet maar het is wel de enige oplossing helaas....die jongen zal niet veranderen dus moet zij maar actie ondernemen....makkelijk zal ik zoiets nooit noemen.
meid je heb geen echt leuke leven al sik dat zo lees
ik heb ook zo iets mee gemaakt
als je nee zegt is nee
maar ja hij is dronken jij bent dronken
dan is ja ook niet lekker ja denk dat lekker is maar is niet zo
ik lees dat hij geen voorspel doet
meis kappen met deze relatie wand hij gebruikt jou voor sex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt nee, je zegt dat hij moet stoppen, maar hij zet zijn zin door en dwingt je fysiek om seks met je te hebben. Dit is geen grijs gebied meer, dit is pure verkrachting, geen twijfel over mogelijk. Dat jij het op een gegeven moment toch lekker gaat vinden is totaal irrelevant, je had NEE gezegd.

Ik lees hier en daar dat mensen het een verzachtende omstandigheid vinden dat hij dronken en/of stoned is, maar dat zie ik totaal anders. Alcohol en marihuana veranderen niet iemands persoonlijkheid.

Je vriend ís iemand die graag een vrouw die nee zegt dwingt tot seks. In het dagelijks leven ligt daar nog een dun laagje beschaving overheen waardoor hij zich inhoudt, maar zodra zijn remmingen verminderen onder invloed, komt zijn ware aard bovendrijven: gewelddadig, zonder enige neiging om rekening te houden met jouw wensen, een man die zelfs zijn eigen vriendin meerdere malen verkracht zonder een greintje schuldgevoel. Een machtswellusteling die het oudste excuus van verkrachters over de hele wereld gebruikt: 'Je genoot er zelf ook van.'

Wat je verder ook doet, zorg dat je uit deze 'relatie' komt. Hou op met jezelf voor de gek te houden dat - zoals je ergens in een reactie zegt - je relatie afgezien van deze incidenten gezond is. Je relatie is het tegenovergestelde van gezond. Een relatie kán namelijk niet gezond zijn afgezien van het 'detail' dat je al meerdere malen door je vriend bent verkracht. Dat is net zoiets als zeggen dat je relatie gezond is afgezien van het detail dat je partner je al meerdere malen heeft mishandeld; hopelijk zie je daar wel van in hoe belachelijk dat is.

Als je nu niet maakt dat je wegkomt, kun je verwachten dat dit vaker gaat gebeuren. Eerst misschien alleen als hij dronken of stoned is. Dan als hij alleen een beetje aangeschoten is. Uiteindelijk zal hij - omdat dit een 'normaal' deel van jullie relatie wordt - niet eens meer het excuus van alcohol of wiet nodig hebben. En wie weet wat er nog meer 'normaal' zal worden; van een man die het geen probleem vindt om zijn vriendin te dwingen tot seks, hoeft je niets te verbazen. Jouw welzijn en jouw wensen zijn immers, als puntje bij paaltje komt, voor hem blijkbaar irrelevant ten opzichte van wat *hij* wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ volgens mij is het een gevaarlijke man ook nog. als hij niet leert om te luisteren als iemand nee zegt heb je kans dat hij het niet alleen bij jou doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een + alleen vind ik inderdaad dat dronken of stoned zijn geen verzachtende omstandigheid hoeft te zijn maar wie stapt er nog vrijwillig met iemand in bed waarvan ze weet dat die je vaker tegen je wil in vasthoudt en je verkracht? En dan net doen of je ervan geniet? Het blijft vreemd als ik eerlijk ben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, en wie blijft er vrijwillig bij een man die haar slaat? Toch is dat ook heel gebruikelijk. Het is niet altijd/voor iedereen zo eenvoudig als 'als hij dat doet, pak ik meteen mijn koffers'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is waar maar ik heb nog nooit een slachtoffer van een verkrachting/aanranding horen vertellen dat ze er bij nader inzien wel van genoten heeft, ook als ik lees dat ze zelf ook dronken en/of stoned was maar weet nog alles na te vertellen.... Maar ja, ik blijf ook wel bij het feit dat tegen je zin in (NEE dus) en toch doen verkrachting is hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch komt dat voor. Een vrouw die verkracht wordt, kan zelfs een orgasme krijgen. Enorm verwarrend voor het slachtoffer, vaak oorzaak van intense schaamte, en de twijfel: wilde ik het onbewust misschien eigenlijk wel? Mag ik dit dan eigenlijk wel beschouwen als verkrachting? Is het mijn schuld? Dat ze zelf dronken en stoned was: nou en? Als je nou in het bijzijn van je eigen vriend niet eens meer veilig dronken en/of stoned kunt worden zonder dat je tot seks gedwongen wordt, is er toch iets gigantisch mis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord vind ik dan weer veel te dramatisch.
Je hebt geen idee in wat voor sfeertje deze 'verkrachting' precies gebeurt. Ik heb het idee dat het meer een soort spelletje is, en dat haar vriend direct op zou houden als ze hem eens duidelijk confronteert met dit gedrag, in nuchtere sferen.
Je bent er stellig van overtuigt dat we het hier over verkrachting hebben.
Ik zou zeggen: zet de vraagsteller en iemand die daadwerkelijk verkracht is eens naast elkaar en zoek de verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het volledig eens met Suzy... Aan lichamelijke reacties kun je niets doen. Soms blokkeert de geest ook gewoon en reageert het lichaam alsof er een normale situatie gaande is. Dat roept dan natuurlijk enorme verwarring en schaamte op. En vooral twijfel, onzekerheid en schuldgevoel. Ik spreek helaas uit ervaring...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@reistebrein: ik ben er niet alleen stellig van overtuigd dat dit verkrachting is, wat de vraagstelster beschrijft vált ook gewoon onder verkrachting. Zoals ik al zeg: ze zegt nee, ze zegt dat hij moet stoppen, hij gaat door, waarbij hij haar ook nog fysiek moet dwingen. Dat is nou verkrachting, geen grijs gebied. Ik zou zeggen: verdiep je eens wat meer in verkrachting. Ik vind het namelijk héél gevaarlijk als iemand hier zo luchtig over doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reist, er van uitgaande dat vraagstelstel de waarheid spreekt: Hier is echt sprake van verkrachting. Hoe je het ook draait of keert. Als je je toch in verkrachting gaat verdiepen, zoals anderen wellicht ook eens zouden moeten doen, kom je er achter dat ook veel mannen door hun vrouw worden verkracht. Maar blijkbaar rust daar een taboe op, net zoals mishandeling van de man door de vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Suzy, Ik begrijp welwat je bedoelt over veilig dronken en stoned worden, tuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen (en zeker je vriend niet) hier misbruik van maken maar je maakt jezelf wel kwetsbaarder in tegenover anderen of iemand kan dan heel anders zijn dan anders, agressief in dit geval, dus breng je jezelf hierdoor toch in gevaar...ik blijf het verkrachting vinden en die vriend hoe dan ook fout. Heb echter nooit gehoord van een orgasme kunnen krijgen tijdens een verkrachting...Maar misschien is dat schaamte inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurt echt, dubossies, het is niet eens een grote uitzondering. 'Ze genoot er zelf ook van' is dan ook een net zo erg 'excuus' voor een verkrachting als 'ze vroeg er zelf om' (bijvoorbeeld door uitdagende kleding te dragen). Het is een enorm venijnige uitspraak, en een verschijnsel dat ertoe leidt dat slachtoffers zélf ook met enorme verwarring, schaamte en schuldgevoel zitten. Natuurlijk maak je jezelf kwetsbaarder als je dronken en stoned bent. En dat moet bij je eigen partner geen enkel probleem zijn, je nooit in gevaar brengen! Het probleem is dus niet het dronken en/of stoned worden, het probleem is de partner die er geen probleem in ziet haar te verkrachten. Ik ben ook wel eens dronken. Of incidenteel stoned. Mijn man ook. Maar ik heb nóóit enige aarzeling hoeven hebben over de vraag of ik veilig bij hem in bed kon stappen. Overigens kan iemand niet 'heel anders dan anders' zijn als hij bijvoorbeeld dronken is. Een niet-agressief mens wordt niet agressief van alcohol of wiet. Een agressief mens wordt agressief onder invloed van zulke middelen. Dat die persoon zonder bedwelmende middelen in staat is om zijn agressie onder controle te houden, wil niet zeggen dat hij niet agressief is, of dat die agressie niet ook zónder dergelijke middelen naar buiten kan komen als hij maar het idee heeft ermee weg te kunnen komen.
Kristal
13 jaar geleden
Suzy, VOLKOMEN met je eens, als je onder invloed bent van wat dan ook zou je het veiligste dienen te zijn bij je eigen partner. Punt.
+1 Dubossies, dat je zelfs kan klaarkomen hoeft niets te maken te hebben met of je het echt lekker vindt of niet. Dat kan ook omdat je gefocust bent op dat deel van je lichaam wat op dat moment tegen je wil in gepenetreert wordt.
Dan kán (is niet altijd zo gelukkig) er iets in gang gezet worden wat je eigenlijk niet wilt, en kan je je later zelfs zeer verraden voelen door je eigen lichaam. Het gebeurt ook met mannen die verkracht worden. Zij kunnen een erectie en zaadlozing krijgen volledig tegen hun zin in. De schaamte is ook dan groot. En het gevoel dat je lichaam je verraadt. Het gebeurt zelfs met mannen die voor een vuurpeloton staan die geëxecuteerd dreigen te worden. Zij kunnen daar met een erectie staan. Je zou zeggen dat dat onbegrijpelijk is maar op dat moment gaat de aandacht onbewust uit naar in leven blijven en/of leven doorgeven. Dus naar dat deel dat leven kan doorgeven.
Hoe verwarrend moet dat zijn voor deze mannen? En dat je als vrouw toch bij zo'n man blijft die tegen je zin in met je wil vrijen is dat omdat je ervan uitgaat, ( het niet kan geloven), dat je in een relatie niet verkracht wordt. Ik zelf dacht altijd dat hij gewoon vurig was, het lag dus aan mij, ik zou wel frigide zijn... Vrouwen kunnen soms erg naief zijn als het om hun geliefden gaat. Eigenlijk zeggen alleen mensen die zoiets nooit meemaakte: nou als het mij zou overkomen dan zou ik hem zo de deur uitschoppen. Ik kan alleen maar hopen dat ze dat daadwerkelijk zouden doen als het hen overkwam maar liever is het me als mensen dat niet hoefde mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ precies, zo is dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou minder verwarrend zijn als je de lichamelijke reacties los kan zien van een bepaalde situatie denk ik.
een erectie wil niet zeggen dat je de executie prettig vind.
als een vrouw klaarkomt wil ook niet zeggen dat ze een verkrachting prettig vind. deze dingen zijn biologische reacties van het lichaam.
toch zal bij een verkrachting het woord NEE dit wil ik niet blijven spelen, bij de man voor de muur zal ook het woordje NEE in zijn hoofd blijven spelen. NEE blijft ook NEE als je dan kijkt naar het verhaal hier (het beging idd met NEE en daar is die vriend ook zwaar fout in!!!!!) maar de biologische reactie van de vraagsteller gaat van NEE naar JA (het is eigenlijk wel prettig, verzet zicht niet meer, en gaat er zelfs in mee door luid te kreunen) de biologische reactie word dus vertaald naar wat anders JA ik vind dit prettig.
ik persoonlijk denk dat daar het verschil in zit, en het #achteraf# voor die vriend makkelijker is om een opmerking te maken als 'je vond het zelf ook lekker' puur hiernaar gekeken is dat ook het geval (dit geeft de vraagsteller ook toe) we weten wat de wet zegt over wanneer iets verkrachting en aanranding is, maar als je kijkt naar hoe het verloopt (dus buiten de NEE om waar de vriend gewoon schijt aan heeft!) kom je hierdoor in een grijs gebeid naar mijn idee, aangezien ze beiden genieten van de sex/verkrachting die onder dwang is begonnen. nogmaals, het begint bij het woord NEE dus hoop zeker ook dat de vriend eens verder wil kijken en hier geen schijt aan heeft, maar hoop ook dat de vraagsteller wil kijken naar hoe zij hierop reageert als de NEE eenmaal gepasseerd is. vandaar ook de oplossingen die ik bij mijn antwoord op de vraag heb neergezet. de grens is aan beiden kanten zoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu toevallig ergens iets gelezen over orgasmes, dat het mogelijk is bij een verkrachting een orgasme te krijgen, wat overigens niet betekend dat ze genoten hebben maar om het feit dat er druk is uitgeoefend op dat gebied...zo zou je zelfs van fietsen een orgasme kunnen krijgen als vrouw zijnde. toch wel interessant.
Ook zal ik nergens zeggen dat een keuze is een relatie te beeindigen makkelijk is, zeker niet als er mishandeling of anderszijds agressiviteit in plaatsvind. Angst en bedreigingen zijn hier vaak de reden voor. Dat wil volgens mij niet zeggen dat iemand dan niet mag adviseren de relatie te beeindigen, of dat die keuze onmogelijk is. Maar als deze aanranding en verkrachting vaker gebeuren, en die vriend dit, ondanks waarschuwingen en ruzies toch blijft doen (zoals ik uit dit verhaal begrijp) lijkt het me toch voor de hand liggend dat het toch, hoe moeilijk ook, beter is als ze (op het moment dat haar vriend is werken of weg is) haar spullen pakt en weggaat. Als die vriend al in staat is zonder spijt haar te verkrachten, wie weet waar die nog meer toe in staat is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++++ Kan helaas maar 1 plusje geven maar ben het zó vreselijk met je eens!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik dan iemand kreunend op een fiets zie zitten is het duidelijk, ze laat zich gaan en geniet ervan. ik snap wat het biologische gebeuren met een mens kan doen, maar als er drank in het spel zou zijn waardoor de remmingen eraf gaan werk je het ook in de hand indirect en zal ze er waarschijnlijk eerder van genieten op een gegeven moment. misschien zonder drank en jointje ook wel. dat wil nog niet zeggen dat haar vriend een waardeloze zak ik natuurlijk. en de keuze om weg te gaan moet ze naar mijn idee zelf maken als ze eenmaal inziet wat het beste is voor haar. schijt hebben aan iemand zegt wel degelijk iets over de aard van deze persoon dat ben ik helemaal met je eens.
het is wel verkrachting teneerste , maar ik denk ook dat jij even warm moet draaien ,dan ga je het wel lekker vinden dus

Toegevoegd na 1 dag:
nou ik heb ze gelukkkig wel op een rijtje hoor maar de vraag en de antwoorden niet zo goed gelezen ,en inderdaad mijn antwoord is niet zo oke hierin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkrachting en lekker gaan niet samen. Dat is gewoon puur een lichamelijke reactie. Bovendien is ze onder invloed dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou als dit jou idee is van voorspel...... dan denk ik dat er ook niet iets helemaal op de rit zit bij je hoor. kom op zeg!
In principe is het antwoord op je vraag JA

Dan een tijdje niets en dan:

Ik vraag mijzelf alleen af naar aanleiding van je toelichting of je er zelf niet een beetje aan medeschuldig bent.

Vat dit niet op dat ik het gedrag van je vriend goedkeur maar er zouden situaties kunnen zijn waarin het uitgelokt kan worden en als jij keer op keer je toch laat "gebruiken" dan geef je ook wel wisselende signalen af.

Mijn idee is nee is nee maar blijf daar dan ook wel bij en als hij daar niet mee kan leven en toch doorzet dump hem je verdient beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat hier spraken is van het binnendringen van het lichaam kan het al geen aanranding zijn

verkrachting zou mogelijk zijn maar dan zou het twistpunt zijn dat je later er wel genot van ervaart (dat zal een rechter moeten uitzoeken)

dit staat er in het wetboek van strafrecht
In artikel 242 van het Wetboek van Strafrecht (verkrachting) is bepaald dat: “Hij die door geweld of een ander feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnen dringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 12 jaren of een geldboete van de vijfde categorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat stuk strafrecht dat je citeert zie ik anders nergens staan 'tenzij de gedwongene het later prettig gaat vinden'. De onrechtmatige daad vindt plaats op het moment dat zij NEE zegt en boos wordt en wil dat hij stopt, en haar vasthoudt en TOCH doorgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt. maar dat zeg ik ook ik ben geen rechter.
De rechter zal uit eindelijk hierover beslissen op een basis van onderzoek en jurisprudentie.
en aangezien ik dat niet weet weet ik niet of dit verkrachting of niet is. natuurlijk vind ik dat dit ook tot verkrachting moet behoren maar je weet het maar nooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Later genot ervaren is volkómen irrelevant! Zoals ik bij een paar andere antwoorden al zeg (en zie ook de reactie van annepanne onder mijn antwoord): het is een enorm probleem voor verkrachtingsslachtoffers dat hun lichaam soms wel reageert als bij normale seks, en er dan ook genot is. Kun je je de verwarring, schaamte en schuldgevoel voorstellen? Die slachtoffers vragen zich zelfs vaak af of het wel iets is waar ze aangifte van mógen doen, hoe gruwelijk hun ervaring ook was. Dat het uitmaakt om op een bepaalde manier genot te hebben ervaren tijdens een verkrachting, dat het dan geen verkrachting meer zou zijn, is dan ook een vreselijk misverstand dat niet vaak genoeg uit de weg geholpen kan worden.
amigo
13 jaar geleden
als genot ervaren het geen verkrachting maakt dan zou je mannen niet kunnen verkrachten, lariekoek (al komt het minder voor). Als die niet willen en krijgen door de attenties toch een lichamelijke reactie is het nog steeds aanranding/verkrachting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk denk ik dat genot en lichamelijke prikkels wel degelijk een verschil zijn. iemand die verkracht is daarbij reageert het lichaam, das simpel zat, de twijfel die daarbij kunnen komen zijn ook heel logisch te plaatsen.
maar als iemand ook kan zeggen dat het eigenlijk wel lekker is en die zin kan genieten van de lichamelijke reactie plaats ik toch wel mijn vraagtekens.
iemand die echt, de hele verkrachting lang tegen haar wil verkracht word, los gezien van de biologische reacties van het lijf zal achteraf nooooooit zeggen dat het eigenlijk best wel lekker was. nog steeds los gezien van het feit dat de vriend een klootzak is omdat hij het woordje NEE niet wil horen.
ja verkrachting natuurlijk stop ook met wiet dat is ook bedwelming van je gezonde geest jij gaf duidelijk aan dat je niet wilde en de drugs word hij door geleid om zo door te drammen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je omschrijft is exact een vorm van verkrachting.
Je wil niet maar wordt gedwongen tot sex, je zegt stop maar hij penetreert je toch. DAT is verkrachting.

Dat je lichaam op sex reageert en er toch lustgevoelens ontstaan is een biologische reactie.
Veel mensen die tot sex gedwongen worden ervaren (enig) lustgevoel.
Dat dat ontstaan maakt de verkrachting echter NIET ongedaan.
Als een mens NEE zegt tegen sex bedoelt deze ook NEE.
Wie daar dan toch doorzet is een verkrachter wanneer enige vorm van penetratie plaatsvindt of aanranding wanneer prive delen betast worden.
De geestelijke verkrachting is dat de betreffende dader stelt dat je er van genoten hebt.
Een puur lichamelijke reactie op sexuele prikkeling houdt geen enkele vorm van instemming in.
Ik zou hier werk van maken, deze man heeft geen donder respect voor jou en verkracht je bovendien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Penetreren tegen jouw uitdrukkelijk wil is verkrachting. Dat geldt juridisch gezien overigens ook voor een tongzoen tegen je wil of fellatio tegen je wil.

Bij aanranding is geen sprake van penetratie. Over aanranding spreek je wanneer een vrouw een man ongewenst in z'n kruis tast of iemand een vrouw ongewenst bij de borsten pakt.

In jouw specifieke geval gaat het duidelijk om verkrachting.

Toegevoegd na 14 minuten:
Wel nog de tips:

• Verlaat je man / vriend

• Blijf van alcohol af

• Blijf van (andere) verdovende middelen af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vind het toch zelf lekker en kreunt toch mee ... Lijkt me geen verkrachting dat is iets heel anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik plak een reactie die ik eerder al plaatste want ik blijf schrikken van dit soort antwoorden: Sorry, maar als zij NEE zegt en hij houdt vervolgens haar polsen vast en zet toch door - wanneer vind jij iets dan wel verkrachting vraag ik me af. Dwang is dwang.
En als hij met zijn beschonken/stonede kop kennelijk niet in staat is om haar gevoelens te respecteren, is dat toch echt ZIJN probleem - of hij leert dat respect wel op te brengen, of hij moet niet meer zo onder invloed raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat snap ik...maar je moet niet onderschatten dat ze zelf aangeven dat ze stoned en of dronken zijn. Dat veranderd al de situatie....bovendien als het vaker gebeurd en ze het lekker gaat vinden en kreunen word het voor hem waarschijnlyk meer spannend: '' In het begin nee maar daarna toch ja en lekker kreunen'' Dat kan opwindend werken toch? Bovendien het is dr vriend het is meer vertrouwd allemaal...tuurlyk tegen de zin in doen is fout maar als ze het zelf lekker gaat vinden is het achteraf toch goed gegaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lomski: dat ze dronken en stoned zijn, maakt inderdaad verschil. Dat is een verzwárende omstandigheid, géén verzachtende omstandigheid. Het maakt niet uit of ze het later toch lekker gaat vinden. Ze zei, gemeend, NEE. Het is achteraf niet goed gegaan. Achteraf is ze gewoon, op een moment dat ze op haar kwetsbaarst was, verkracht. En dan moet ze dat ook nog goed vinden 'omdat ze het lekker vond'? Met haar 'vertrouwde' vriend, die ze dus had moeten kunnen vertróúwen, maar die misbruik van haar kwetsbaarheid gemaakt heeft?
seksuele handelingen tegen je zin is idd aanranding of verkrachting.

maar...... hier is er niet 1 fout, maar jullie allebei.
ten eerste hoort je vriend met zijn grijpgrage handen van je af te blijven want 'nee' is gewoon 'nee', en ten 2e ga jij het erg prettig vinden??

wat jij dus aanranding of verkrachting kan noemen vind je vriend misschien wel 'kinky'. als het idd zijn sekuele driften opwekt denk ik dat jullie je op een gevaarlijk terrein begeven.
als ie het dominante mannetje wil spelen kan ie dit ook buiten de sex om lijkt mij.

hij hoef niet te 'pakken' wat ie pakken kan omdat hij sterker is dan jou, dus zeg het hem vóór je in bed stapt met hem, en niet áchteraf als jij er net zo veel schik aan hebt gehad als hem.

sucsex!

Toegevoegd na 8 minuten:
ik dacht nog even na over een oplossing, lijkt me wel zo prettig

even een hartig woordje spreken met je vriend. NEE is NEE. dus daar gaat ie vanaf NU ook stoppen.
zo niet? en bakkie thee op het politiebureau en een melding maken (aangifte kan ook, maar vind je waarschijnlijk iets teveel van het goede)
eens kijken of meneer dan wat meer respect voor je krijgt.

jij gaat er niet meer in mee mocht vriend toch weer wat eigenwijs zijn (verzet staat los van verkrachting/aanranding, maar het andere uiterste maakt het erg lastig) en doet dus melding hiervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wát? Omdat ze het op een gegeven moment lekker gaat vinden is het haar fóút? Dikke min, eucalypje. Dit had ik niet van je verwacht. Wat wordt moemoe precies geacht eraan te doen dat haar lichaam reageert op deze gedwongen seks? Wat voor relatie is dat trouwens, als je voordat je in bed stapt tegen je partner moet zeggen 'oh schat, voordat ik het vergeet, ik wil vanacht niet verkracht worden'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen een reactie op je lichaam en het lekker gaan vinden zit een verschil. een heel groot verschil zelfs. natuurlijk reageert een lichaam om sex, maar niet door luid gekreun, dus genieten van een verkrachting. zoals je in mijn antwoord kan zien hoef je het niet zo schattig en lief te brengen. zoals ik al zei moet deze vriend duidelijk krijgen dat NEE ook NEE is. hier moeten wel degelijk consequenties aan zitten. het lief vragen om met rust gelaten te worden vind ik persoonlijk een uiterste vergelijking hiermee, en een dergelijk persoon zou ik al helemaaaaal niet aanspreken met 'schat'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad eucalypje, als ze er lichamelijk van geniet (door een biologische reactie) dan is dat toch nog even wat anders dan uitgebreid mee gaan kreunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de drank of weed dan ook nog eens remmingen wegnemen...... denk ik dat ze beiden het probleem in de hand werken. (ook als er geen drank of weed in het spel is, aard van het beestje blijft) nee is natuurlijk nee, maar het is naar mijn idee niet reeel om niet verder te kijken. hoe de vriend het opvat en welke rol de vraagsteller hier zelf in heeft. dit nog steeds even zonder het wijzende vingertje, maar puur gezien het voorval op zich.
(voor de mensen die het niet snappen...... dit is het hetzelfde dan 'vragen om' of een schuldige aanwijzen) een vrouw die de hele verkrachting NEE in haar hoofd heeft zal ook een #biologische# reactie geven, maar zal zich blijven verzetten en al zeker niet denken' het is best lekker' NEE blijft in dat geval ook NEE!!!! dus los gezien van de reacties van het lichaam. vragen en twijfel, het schrikken van eigen reacties is logisch, maar het NEE een JA laten worden is naar mijn idee beslist niet logisch gedurende de gehele 'verkrachting' in dit geval. eraan toegeven om de NEE los te laten en hierin mee te werken al helemaal niet.
BEIDEN zijn dus niet helemaal gezond en normaal bezig naar mijn idee. al gaat het bij de NEE al fout, dat is een feit. het gaat hier niet om 1 aspect van een verkrachting, maar er speelt meer mee.
Seks tegen je zin is niet ALTIJD verkrachting (ik kan me voorstellen dat je het met gezonde tegenzin doet of zo...)
Maar de situatie die jij hier schetst lijkt het me een gevalletje van verkrachting (of kinky sex, als dit ooit een keer begonnen is met jouw goedkeuring).

Hoe dan ook: hij moet een keer leren dat nee ook nee betekent.

Denk dat je twee opties hebt:
- een knietje op de juiste plek
- uitmaken en aangifte doen van verkrachting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hierover moet je bij jezelf ten rade gaan. waarom wil je persee weten of dit verkrachting/aanranding is? wat is het belang voor jou om daar een stempel op te plakken, op wat er gebeurt. wat veel essentiëler is, is hoe je je er bij voelt. verkrachting/aanranding betekent eigenlijk dat sex gebruikt wordt als machtmiddel, het heeft in wezen niet met sex op zich te maken. wat ik bedoel : een verkrachter verkracht je niet omdat hij je zo een lekker stuk vindt waar hij niet aan kan weerstaan. een verkrachter verkracht je omdat hij je eronder wil krijgen, om macht over je te hebben. ongeacht je uiterlijk, leeftijd etc...De reactie van het slachtoffer is dan angst, gevoel van machteloosheid en weerloosheid. Nu is het de vraag of dit hier het geval is....
volgens mij zit je ook met een intern conflict. in feite voel je je er niet goed bij dat iemand over je grenzen gaat (wat logisch is), anderzijds geniet je blijkbaar van sex met een tikkeltje agressie. daar is niets verkeerds mee. in ieder geval geeft dit voor hem een dubbele boodschap : enerzijds voelt hij aan dat je geniet, anderzijds zeg je dat je het eigenlijk niet wil. en als ik het zo inschat, blinkt je vriendje niet uit in empatische vermogen...
wat je kan doen?
- ga eerst na of het hier over sex gaat of over macht
- indien je écht geniet : aanvaard van jezelf dat je dit soort "verkrachtingsachtige" sex eigenlijk wel leuk vindt, en of dat welles nietes niet een soort paringsdans is waar je eigenlijk ook wel van geniet.
- als dat niet zo is, sta je voortaan gewoon op als hij begint, en ga je naar buiten, in ieder geval sex je dan niet met hem. dan zal de boodschap : "ik wil het niet" veel krachtiger overkomen... als hij dan nog verder doet, kan je overwegen om externe hulp te zoeken
tipje : misschien moet je dan voorlopig ook niet meer drinken of "gebruiken" in zijn nabijheid zodat je je hoofd erbij kan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praktisch vraagje: precies hoe moet ze opstaan en naar buiten lopen als hij haar polsen vasthoudt en zijn ding erin duwt? Ook bij psychologische druk kan er sprake zijn van verkrachting, maar dit geval is nog helderder: ze wordt *fysiek* gedwongen. Ze is helemaal niet in een positie om op te staan en weg te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zal toch wel een keer haar polsen los laten? of in ieder geval 1. ik vraag me af hoe hij anders zijn 'ding' in haar kan stoppen. zonder voorspel en met losse handjes lijkt het me nogal lastig. opstaan en weglopen zal dus niet gaan waarschijnlijk, maar protesteren kan op meerdere manieren #fysiek# gedurende de verkrachting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de essentie van mijn antwoord is niet dat weglopen, wel dat ze bij zichzelf ten rade moet gaan. als ze het écht verschrikkelijk vindt, kan ze natuurlijk niet de kamer uitgaan als hij haar polsen vasthoudt, wel als ze het achteraf ter sprake brengt en hij niet wil luisteren... soms zeggen daden meer dan woorden.
by the way, kinderen die slachtoffer geweest zijn van seksueel misbruik in hun prille jeugd hebben soms een ongedefinieerd grensgevoel. deze mensen maken zichzelf dan wijs dat ze iets leuk vinden om zichzelf overeind te houden. soms gaat het zelfs zo ver dat men een loyaliteit ontwikkeld met de agressor/verkrachter...Let op : ik wil zeker niet beweren dat dit hier het geval is, maar mocht dit wel zo zijn dan klopt mijn eerste antwoord in dit geval niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje: dan kun je net zo goed zeggen dat iedere vrouw die zich niet gedurende de hele verkrachting fysiek verzet eigenlijk van haar 'nee' een 'ja' maakt...
Ja, ook in een relatie is dat verkrachting. En je vriend dus een verkrachter. Iemand die geen nee wil horen en dus zijn zin wil doordrijven...pffff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is verkrachting. Je kunt er zo licht over denken als je wilt, maar ALTIJD als een man zich met geweld opdringt aan een vrouw en sex met haar heeft , spreek je van verkrachting. Sinds 1991 (!!!!) is het ook officieel verboden en strafbaar (daarvoor sprak men van ' huwelijkse verplichtingen' . Die tijd ligt gelukkig achter ons).

En ja, het is je man, dus zo'n drama vind je het vermoedelijk niet, en zoals je zelf al zegt je gaat op een gegeven moment ook wel meedoen. Maar vermoedelijk kan hij ook wel mildere manieren bedenken om je over de streep te trekken. Verleiden of versieren bijvoorbeeld.

Het lijkt me overigens geen echte gezonde gelijkwaardige relatie als het altijd zo moet. Maar je zegt het al ; je bent op die moment zelf ook niet helemaal nuchter en met je hoofd erbij ; dat maakt het wel een beetje ingewikkeld. En als je ELKE KEER dat hij zich opdringt uiteindeljk toegeeft, is het wellicht ook een soort van patroon geworden. Had je hem de eerste keer echt alles naar zijn hoofd geslingerd en angifte gedaan, dan zou het het daarna misschien wel gelaten hebben. Je bent dus wel mede verantwoordelijk voor het ontstane patroon.

Maar dat praat het niet goed ! Als jij echt niet wilt en je voelt je er niet goed bij, kun je gewoon aangifte doen. Maar dat heeft natuurlijk wel ultieme consequenties. Misschien kunnen jullie er dus toch beter eens een goed, volwassen gesprek over hebben voor je het zo ver laat komen. Als je hem nog steeds wilt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel helder! +1
Ik denk dat die gewoon voort doet omdat die weet dat je het toch leuk zult gaan vinden.

Toegevoegd na 23 uur:
Daarna heeft die toch het excuus dat jij het ook leuk vond. Hij doet gewoon voort omdat die weet dat jij het toch leukt zult vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus? Maakt dat het acceptabel?
Als je het met tegen zin doet wel .
En als hij je beet pakt en vast houd met geweld want dat gebeurt vind ik, dan is dat met tegen zin en heet dat dus verkrachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij dwingt je, dus lijkt me logisch dat het verkrachting is. Je bent wel verantwoordelijk voor je eigen gedrag met drinken, drugs etc. Maar ZEKER NIET voor zijn gewelddadige gedrag. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Hij denkt dat hij je maar makkelijk kan gebruiken en doet blijkbaar geen moeite voor een beetje fatsoen tegenover jou. Dat noem ik geen vent.
Mijn ex behandelde me ook verkeerd. Ben nu jaren verder, zit arbeidsongeschikt thuis van de stress, besef nu pas dat al mijn klachten daarvan zijn en kan het nu pas gaan verwerken. Ik vertrouw niemand meer.. Klinkt mss wat overdreven maar pas op dat het jou niet gebeurd!

Sterkte, doe voorzichtig met jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, Het kan zijn dat als je in een relatie zit, het minder erg lijkt, maar dat is het dus niet, als je nee zegtd an moet een ander, en VOORAL je vriend dat accepteren, omdat hij dan toch over je grens gaat, het feit dat hij dronken is vind ik nog niet echt een excuus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is het, want het is gewoon tegen je zin. het lijkt wel alsof het hem niet zoveel boeit wat jij denkt want als jij zegt dat je het niet wilt. moet hij er zich bij bijleggen. want dat is toch gewoon niet fijn of wel?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe jullie relatie is, maar het is echt te debiel voor woorden dat hij zijn ding er gewoon in poert terwijl jij keihard weigert. Of het officieel volgens de wet verkrachting is, wil ik me niet aan laten, daar heb ik te weinig kennis van en te weinig tijd voor om het uit te zoeken, maar ik vind wel dat je nodig je 'vriend' moet aanspreken en een laatste kans geven, of per direct verlaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit met een zedenrechercheur gesproken over mijn situatie. Hij vroeg mij: wat denk jij, waar komt verkrachting het meest voor? Voor wie moet je bang zijn? Voor je kennissenkring of je familie, of voor de buitenwereld die je niet kent?

Het eerste wat in mij opkwam was dat laatste. Want waarom zou je eigen vriend je kunnen verkrachten als je een relatie hebt, ook al word je wel gedwongen tot seks? Dan kan je toch nog niet van verkrachting spreken? Je hebt toch een relatie met hem?

Maar de rechercheur zei: degene die jij moet vrezen is je buurman, je oom, een goede vriend, of zelfs je partner. Juist omdat zij dichtbij je staan kunnen zij handig misbruik maken van de situatie en dus van je vertrouwen, waardoor je niet snel gaat denken aan verkrachting. Maar dat is het dus degelijk wel!

Nee is nee. En als je het toch toelaat, is dat meer uit zelfbescherming, omdat je bang bent voor hoe hij reageert. En omdat je denkt: tja, het is mijn vriend maar. Maar dat is juist het erge ervan. Hij maakt misbruik van jouw kwetsbaarheid, van je vertrouwen jegens hem.

En lieve schat: het feit dat hij jouw polsen vasthoudt, is een teken van macht. Hij wil jou zo onder bedwang houden en zijn gang gaan.

Dat jij reageert op de penetratie is een puur lichamelijke reactie. Ter vergelijking: een man kan ook een erectie krijgen als hij bang is, gewoon omdat door de adrenaline die vrijkomt, een snellere bloedstroom ontstaat. En in de penis zitten duizenden zwellichaampjes die kunnen vollopen met bloed. Maar is hij daarom geil? Nee. Het lichaam reageert gewoon op momenten dat je het niet wil of dat je er geen erg in hebt.

Ik weet niet hoe lang jij samen bent met je vriend en hoeveel je van hem houdt -als je al nog van hem houdt na alles wat hij jou aangedaan heeft-, maar probeer met deze antwoorden en adviezen de boel te relativeren. Als hij écht om jou geeft laat hij jou met rust en wil hij alleen seks met jou als jij het ook wil. Immers: seks hoor je met zijn 2en te hebben. Begrijpt hij dit niet? Dan kan ik maar 1 ding zeggen. Ga als je durft en kan zo snel mogelijk bij hem weg en neem iemand in vertrouwen aan wie je dit allemaal kan vertellen. Want voor je het weet is het te laat en gaat hij steeds een stap verder om dingen gedaan te krijgen van jou.

Terwijl ik dit schrijf heb ik herbelevingen van vroeger. Ik heb helaas ook in soortgelijke situatie gezeten... en nu heb ik PTSS en een slecht zelfbeeld.

Wil jij dat ook?!?! Lijkt me niet, toch?

Sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn ex vriend. Ik deed geen aangifte omdat ik zijn leven niet wou verzieken en het erg vond om zijn ouders dat aan te doen. En ik ging twijfelen aan mezelf, omdat iemand van zo dichtbij sterke invloed op je heeft als hij tegen je zegt dat het niet zo erg of niet waar is. En dat ie 'recht op je heeft'. Zo gaan die dingen vaak denk ik, wanneer het in bekende kring gebeurd. Is inmiddels jaren geleden maar ik ben nu nog bang voor mijn eigen huidige vriendin (partner :$). Ik hoop echt dat dit meisje/vrouw deze dingen leest en beseft..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk vreselijk eng en ik voel me erg kwetsbaar dat ik deze info op een openbare site zet, maar anderzijds: als ik er mensen mee kan helpen zoals nu hopelijk, dan is het denk ik wel ergens goed voor. Ook ik draag de gevolgen van mijn verleden elke dag met me mee. Ik heb het nog steeds niet kunnen verwerken omdat er zich in de loop der jaren nog veel meer andere problemen aandienden, maar binnenkort ga ik EMDR volgen bij een therapeut om de dingen die ik al die tijd verdrongen heb (uit zelfbescherming) een plekje te geven. Ik zie er erg tegenop omdat ik bang ben dat ik nog meer pijn ga voelen dan ik al voel ( al doe ik soms zo mijn best om alles weg te stoppen, wat me "gelukkig" tot op heden ook aardig lukt -het gaat vanzelf- ), maar aan de andere kant besef ik ook: het kan eigenlijk niet nog erger. Ik wil weer vrij zijn, en baas zijn over mijn eigen leven. En zo hoort het ook, voor elk mens hier op aarde. (Behalve voor klootzakken als die jongen hierboven of andere vreselijke exen etc.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel moedig dat je hier hebt durven antwoorden. Ik hoop dat de vraagstelster alles leest, en vooral aan jouw antwoord zal ze veel hebben. Veel succes met je verdere verwerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Annepanne: ik vind het zó ontzettend goed van je dat je dit hier hebt neergezet! Ik moet zeggen dat ik erg geschrokken ben van alle mensen die vinden dat het geen verkrachting meer is, of minder erg, of eigen schuld, als het slachtoffer op een gegeven moment er toch gevoel bij krijgt en dan gaat meedoen. Ik hoop dat jouw verhaal daar wat tegenwicht tegen biedt. Verkrachting is sowieso al vaak niet een fysieke worsteling van de eerste tot de laatste seconde. Ook niet als het om een vreemde gaat. Dat wil toch ook niet zeggen dat de vrouw die de strijd opgeeft van haar 'nee' een 'ja' heeft gemaakt? En bij verkrachting binnen een relatie is het effect nog sterker, dat de vrouw uiteindelijk haar machtsgeile partner geeft wat hij wil, mee gaat doen in wat een 'vrijpartij' zou moeten voorstellen. Maar dat maakt het natuurlijk geen spat minder verkrachting! Ik hoop dat de vraagstelster (ze heeft inmiddels de site verlaten, misschien was dit alles toch te confronterend) jouw antwoord toch nog leest, en sowieso vind ik het heel goed dat iedereen die hier luchtig over doet eens van een ervaringsdeskundige kan lezen hoe dit nou echt is in de praktijk. Zodat hopelijk ooit slachtoffers niet meer te maken krijgen met het idee dat dit soort gedrag in een relatie niet zo'n groot punt is.
Kristal
13 jaar geleden
Lieve Annepanne, dank je dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve allemaal, Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb er soms nog steeds moeite mee en ik voel me erg kwetsbaar door hier mijn verhaal te doen, want het is wel heel veel openheid. Maar het feit dat ik hier serieus genomen word stelt mij enigszins gerust. Jammer dat de vraagstelster weg is hier, ik ben benieuwd wat ze met de antwoorden gaat doen. Ik hoop heel erg dat ze er wat aan heeft. Zo niet, dan hebben wij wat aan elkaar!
Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander.

Ook iemand die verkracht wordt kan een orgasme krijgen van de seksuele stimulatie. Dat wil absoluut niet zeggen dat die persoon het prettig vindt.

nee betekend nee
ook in een relatie.

er is een traditioneel beeld dat een verkrachter een onbekende man in de bosjes is.
maar grootste deel van de verkrachters, is een bekende van de slachtoffers.
mannen maken zichzelf wijs dat ze geen verkrachter zijn. tenslotte zijn verkrachters onbekende mannen is bosjes en steegjes.

je bent dus echt verkracht. hoe jij nu verder wilt met jullie relatie. is aan jou....

als je vriend respect voor vrouwen en voor jou heeft dan kan je hier een gesprek met hem over beginnen. dan kan hij inzien dat wat hij doet/deed verkeerd was en het vervolgens niet meer doen.
(hou dit gesprek als hij nuchter en voor rede vatbaar is)
blijft hij bij zijn standpunt (zeur niet jij vond het wel lekker) dan is hij geen knip voor zijn neus waard.

ik hoop dat je dan aangifte tegen hem zal doen

verkrachting is heel erg heftig, en het kan goed dat je er (onbewust) meezit. ik raad aan psychologische hulp te zoeken.
beter dat je een paar keer voor niets bij de zielenknijper zit dan dat je jaren met een (onderdrukt) trauma rondloopt.

Seksueel misbruik is voor veel slachtoffers een trauma. Men noemt dit trauma ook wel een ‘posttraumatische stressstoornis’. Als iemand een ingrijpende gebeurtenis meemaakt, doen zich allerlei angstverschijnselen voor: hartkloppingen, zweten, ademhalingsstoornissen etc. Die reacties zijn normaal.

Bij iemand met PTSS gaan die verschijnselen niet over. Ook als de bedreigende situatie al lang voorbij is, voelt het slachtoffer zich alsof hij of zij er nog middenin zit. Het trauma wordt telkens herbeleefd in dromen of herinneringen. Een geluid of beeld kan de angstreactie in volle hevigheid oproepen en de betrokkene kan daarbij zelfs het gevoel hebben dat de gebeurtenis werkelijk opnieuw plaats vindt.

Het kan zijn dat het slachtoffer geobsedeerd is door de traumatische ervaring en over niets anders kan praten. Het kan ook zijn dat hij of zij er juist helemaal niet over praat, in een poging het kwijt te raken. Een trauma ontstaat vaak na onder andere (langdurig) seksueel misbruik. Je wordt bij zoiets overmand door indrukken en emoties. Zo’n gebeurtenis kan het beeld wat je van jezelf hebt veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is verkrachting. Als je je tijdens en na de daad niet prettig voelt (en dat lijkt me, anders stel je de vraag niet) en hij je NEE negeert is het verkrachting. Dat je lichaam reageert is een puur biologische reactie, daar kun je niets aan doen, heeft ook niets met je geest te maken. Nee is nee is nee.
En heel belangrijk: hij maakt onjuiste keuzes, misschien moet jij eens de juiste keuzes gaan maken en niet meer samen stoned en dronken worden, want je weet waar het op uitdraait. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga bij jezelf na of je het lekker vind en luid meekreun doordat je lichaam dat aangeeft of omdat je het toch wel lekker vind, zowiezo zou ik eens een keer als je totaal nuchter bent en je vriend ook een gesprek aan waarin je toch aan hem moet vertellen wat je gevoelens zijn. dit laatste omdat naar mijn mening je de vraag stelt niet omdat je nieuwsgierig bent of het wel dan niet verkrachting/aanranding is maar meer omdat het je toch niet lekker zit dat hij zijn zin toch doordrijft en daarmee jouw in eerste instantie dwingt om sex met hem te hebben. Dit kan op den duur een negatief punt in je relatie worden en dat noem ik dan ongezond. het kan zelfs het einde op den duur van een relatie betekenen omdat het ongenoegen van jouw kant te groot word. ten aller tijde raad ik je aan om je keuze vanuit je hart met gevoel te nemen. gevoel liegt nooit en gezond verstand kan worden aangepraat door derden, dus kies in je leven voornamelijk met je hart meestal kom je er dan wel uit. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als je geen zin hebt, dan moet hij dat maar respecteren en de hand aan zichzelf leggen. maar jouw vasthouden bij je polsen en hem er ook zo in douwen, lijkt me niet echt prettig. Het feit, dat je er later van gaat genieten, komt meestal omdat je toch iets voor deze man voelt.
Maar seks tegen de zin in is, hoe je het ook wil noemen, verkrachitng/aanranding. Of je moet het op deze manier toch wel lekker vinden en of spannend. Dan is het weer anders.

Als je echt niet wil en hij wel, moet je echt eens met hem babbelen en anders op de bank gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zeker verkrachting. De definitie luidt: "Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander."
Dit is precies wat er bij jou is gebeurd. Wiet of dronkenschap is géén verzachtende factor.
Dat jij het later lekker vind is helemaal niet relevant. Dit is puur een biologische reactie.

Ik was zeker bij hem weggegaan en zou aangifte doen. De maximum straf op verkrachting is niet voor niets 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is verkrachting. Je zegt nee en je wilt het niet en hij doet het toch. Hij wordt ook nog eens boos als je nee zegt. Dat is verkrachting.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sommige vrouwen (en mannen) worden opgewonden als ze verkracht worden, dit is puur een lichamelijke kwestie. Dat doet je lichaam en niet jijzelf, door de seksuele prikkelingen. Daardoor schamen veel mensen die verkracht zijn zich (voor hun lichamelijke reactie) of ze gaan twijfelen of het wel echt een verkrachting was (omdat hun lichaam op die manier reageerde). Vraag hem eens hoe jouw vriend zou reageren als het andersom was geweest. Als jij een dildo in zijn kont zou steken, ook als hij weigert.
13 jaar geleden
alcohol maakt meer kapot dan je lief is, dus zou zeker niet teveel drinken; nee is nee, maar zoals je beschrijft en achteraf toch genoten hebt is natuurlijk ook niet al te duidelijk voor je partner; hij vind de verovering natuurlijk leuk zo zijn de mannetjes dieren en wij blijven ook maar een geëvolueerde aap, nou ja gëvolueerd we maken onze leefomgeving kapot met kernenergie......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben daar kort en bondig over.
Kappen met die gast, hij is je niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. het is dan verkrachting/aanranding, ja