Moeite met orgasme bij penetratie, aanspannen of ontspannen van de spieren rond geslachtsdeel?!

Hallo,
Ik heb (bijna) altijd dat ik met seks niet klaarkom met me partner. Met penetratie niet, als mijn partner me pijpt niet, als mijn partner me aftrekt niet. Als ik zelf doe, dan kom ik wel klaar. Maar ik vind het nogal frustrerend. Tijdens de seks 'span' ik ook altijd me spieren aan bij me geslachtsdeel, is dat een goed idee om te doen om beter klaar te komen, of is het juist beter om volledig te ontspannen?

Misschien ben ik ook te gefocust op het klaarkomen, want ik denk er de hele tijd aan..dat ik 'moet' klaarkomen. Ik kan niet aan iets anders denken...pffh..iemand tips???

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (7)

er niet over nadenken is de beste techniek. Als je er op gaat focussen gaat het niet lukken. ik vrees dat je je toch gewoon helemaal moet ontspannen en niet de focus op dat ene moment leggen.

Het zal voor een deel stress zijn; Als het je bij jezelf wel lukt, is dat wellicht een eerste start: zelf 'meehelpen' en op die manier ontspannener worden over de aanwezigheid van 'vreemde' handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontspan, relax, let go, let go...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je ontspannen en genieten van sex en niet denken dat je moet klaarkomen..moeten is dwang .. misschien kunnen jullie een langer voorspel hebben dan je te fixeren op een orgasme..
elkaar strelen, is ook een voor van sex en kan ook bevrediging geven ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft toch niet als je het zelf af maakt.
Je weet toch zelf het beste hoe je het lekker vindt. Als je dit voor jezelf accepteert, zal het misschien ineens toch wel per ongeluk op een andere manier gaan.

Overigens is het niet verplicht om klaar te komen. Sex heb je omdat het lekker is, niet om klaar te komen (al is dat natuurlijk wel erg lekker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
NB. is geschreven door KUMARIE, niet door ZONDAG.
Ha, die Barrealandro;

Ik begrijp uit je vraag dat je wel gewoon van seks zelf geniet. In dat geval kan het als een voordeel werken; veel mannen zijn na het orgasme uitgeteld en verliezen de zin om nog even lekker door te feesten. Zie het dus als een pluspunt voor jou en je partner dat jij het langer kunt volhouden. Misschien zelfs als aanmoediging om nieuwe manieren te ontdekken waardoor je wel kunt klaarkomen.
En als je het dan uit je hoofd kunt zetten dat klaarkomen een verplichting is heb je best kans dat ook dat op den duur weer spontaan gaat gebeuren. En ten overvloede; zodra je merkt dat er iets van pijn of ongemak ontstaat (op het moment dat je een orgasme verwacht bijvoorbeeld) zou ik er mee langs een dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij helpt altijd het aanspannen van mijn benen, en natuurlijk een goed voorspel, en proberen op het begin er nog niet aan te denken dan lukt het echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg...als men persee wil klaarkomen.Waarom niet gewoon genieten van de sex?Ik heb geen sex om een orgasme te krijgen,ik heb sex omdat ik daarvan geniet.Krijg ik 1 of meerdere orgasmes is dat mooi meegenomen.
Dus geniet gewoon van sex,denk niet aan het klaarkomen.Richt je op het genot van je partner,en als je ziet dat hij/zij geniet,is dat toch ook mooi?