..als je bang bent of niet durft geef de politie een tip en meld anoniem. Zit je nog op school? Vaak weten ze daar wie ingelicht kan worden en kunnen ze je steunen bij het hele gebeuren. Heb je een familielid (volwassene) die je vertrouwd of ouders van een vriendin schakel ze in, vraag om hulp en probeer je niet schuldig te voelen of je te schamen...loverboys zijn erg goed in manipuleren, je voor de gek te houden..en je van familie en vrienden af te houden of contact te laten verbreken, dreigen met allerlei gruwelijkheden... Laat je niet gek maken blijf bij jezelf, vertrouw jezelf en vecht voor jezelf er is er maar 1 van...wees lief voor jezelf...sterkte en succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naar de politie gaan, of hulp zoeken bij bureau jeugdzorg.

De meeste meiden die in handen zijn gekomen van een loverboy hebben dat niet in de gaten of willen het niet in de gaten hebben, omdat ze langzaamaan smoorverliefd zijn geworden op die foute man. Veel meiden willen in eerste instantie ook helemaal niet uit de situatie waarin ze terecht gekomen zijn, en worden voor hun eigen bescherming opgenomen in de gesloten jeugdzorg.

Maar als je het wel in de gaten hebt: hulptroepen inroepen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een -, ik compenseer hem met een +. Gaarne de minnen of plussen motiveren, daar heb je dan wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem met naar de politie gaan is dat ze je niet direct kunnen beschermen. Ideaal gebeurt dit wel maar in de praktijk wordt er erg laks mee omgegaan. Eenmaal buiten na het doen van de aangifte sta je er weer alleen voor en zulke figuren hebben heel uitgebreide netwerken om hun 'bezit' in de gaten te houden.
Een 'blijf van mijn lijf huis' kan wel helpen maar dan nog is het niet gemakkelijk om buiten het bereik te blijven van zo'n pooier en je kan ook meteen je familie niet zien vanwege het risico dat ze gevolgd worden.
Wat Stripel al zegt.
Gelijk naar de politie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel het iemand die je vertrouwt (bijvoorbeeld je ouders of je huisarts (die heeft beroepsgeheim) en vraag om jou te helpen met de te nemen stappen. Blijf er niet alleen mee rondlopen maar vraag hulp en schaam jezelf niet. Als je er al diep in zit ga naar de politie maar zorg alsjeblieft dat je er niet alleen voor staat!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je te bang zijn om in eerste instantie naar de politie te gaan, zou je de kindertelefoon kunnen bellen. Zij kunnen je echt heel erg behulpzaam zijn, en dit kan eventueel ook anoniem. Neem eens een kijkje op de site;

http://www.kindertelefoon.nl/overdekindertelefoon.

Ondertussen zou ik zoveel mogelijk thuis blijven, en zo min mogelijk contact onderhouden. Desnoods vertel je smoesjes dat je huisarrest hebt, of niet weg mag van je ouders. Of neem gewoon helemaal de telefoon niet meer op.

Ik hoop dat je hulp kunt vinden, veel sterkte en succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helen Vreeswijk heeft daar een boek over geschreven, genaamd Loverboys, echt een goed boek en achteraan staan er dingen om het te voorkomen, voor de rest zou ik zeggen dat je er met iemand moet over praten en dat aangeven om te voorkomen dat andere meisjes hetzelfde meemaken met dezelfde loverboy...