Waarom heeft een mensenpenis een toompje?

Dat is vast om de voorhuid vast te houden, maar waarom? Een voorhuid is toch ook niet nodig? En wat gebeurt er als je alleen het toompje weghaalt of als het scheurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (3)

als het scheurt bloed het flink, dat kan ik je vertellen... het ding zorgt ervoor dat je voorhuid over je eikel heenvalt om hem te beschermen.

Toegevoegd na 13 minuten:
bij dieren trekt de penis zich in veel gevallen terug in het lichaam, bij ons niet, vandaar dat het "nodig" is (we dragen ondergoed etc. dus daarover valt te discussiëren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zo we dragen ondergoed, ect.en vslt daar niet over te discussieren. Er zijn mensen die geen ondergoed dragen en er zijn ook mensen die nog nooit kleding laat staan ondergoed dragen. Ons lichaam heeft zich aangapast, en past zich nog steeds aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat er groepen mensen zijn die het hele ding eraf snijden, ook in verband met hygiëne (en religie) aangezien we tegenwoordig lagen kleding dragen is dat beschermende stukje huid een stukje minder nodig.
Edraket
12 jaar geleden
Ik heb me nooit gerealiseerd dat bij dieren de penis zich terugtrekt in het lichaam. Als de penis in het lichaam zit zal die altijd een beetje vochtig zijn, net als de mensenpenis onder de voorhuid.
Ik denk dat het met een vochtige penis in de vagina dringen makkelijker is, als die nog niet goed is bevochtigd.
Het toompje van de mannenpenis is een klein peesje in verticale richting. Het toompje houd de eikel en de voorhuid bij elkaar.

Het gebied ondom het toompje is erg gevoelig en is dus ook ideaal voor stimulatie.

Het toompje kan soms tijdens de seks lichtjes scheuren. Als dit gebeurt wordt dit ook wel mannen ontmaagding genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een voorhuid is niet nodig"

Ik denk dat dit niet zo is. In de evolutie gaat verloren wat niet nodig is. We worden nog allemaal met een voorhuid geboren. Dus...

Toen ik mijn ex vriendin (die een nieuwe vriend had) vroeg hoe het met de seks ging, zei ze "hij is besneden, aftrekken en pijpen gaat veel moeilijker"
Zij kan het weten, deze handelingen zijn haar specialisme.