kan je karakter van iemand uit zijn/haar voeten lezen?

Er wordt weleens beweerd dat je aan de vorm van iemands voeten (net als bij handen) het karakter van iemand kan bepalen. Klopt dit en zoja hoe heet de wetenschap die zich hiermee bezighoudt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je karakter zit in heel je lichaam, dus ook in je voeten.

Maar of mensen in staat zijn, van welk lichaamsdeel ook, het karakter van iemand te bepalen, betwijfel ik ten sterkste.

Hoogstens de ogen geven de buitenwereld evenueel wat informatie over het innerlijk en het karakter van iemand.

Wèl kunnen voeten een zekere indruk op je achterlaten, negatief of positief.

Maar die indruk is zo persoonlijk van aard dat je daaruit, naar mijn gevoel, geen conclusies omtrent het karakter kunt trekken.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat klopt niet. Wel kan je aan de hand van 1 cel je DNA bepalen. Het DNA zegt ook iets over je karakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de voeten heb ik nog nooit gehoord.Wel bestaat he t zogenaamde ''tenen lezen''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Tenenlezen, voetenlezen - het bestaat allebei. Het is beide even grote onzin. Net als de schedelmetingen die lang geleden werden gebruikt om iemands intelligentie te meten.