Wie weet de lange termijn gevolgen na het behandelen van Hydrocephalus?

Ik ben geopereerd voor de aandoening hydrocephalus. (waterhoofd). De artsen kwamen er na vele fouten van hun pas op mijn 10de achter hoe ernstig de klachten waren. Ik heb ook een cyste op mijn kleine hersenen die ze alleen leeg konden laten lopen. Dus een kleine cyste zit er nog. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat de gevolgen op latere leeftijd kunnen zijn? Ik ben nu 25.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De effecten op lange termijn hangen af van de ernst van de hydrocefalie. Hoe eerder er bij volwassenen wordt gestart met het behandelen, hoe kleiner de kans is dat er op lange termijn hersenaandoeningen ontstaan.

Bij sommige baby's komen langetermijneffecten wel voor, zoals een achterstand in de verstandelijke ontwikkeling en/of een algemene vertraagde ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het in een hele ernstige mate gehad. Het vocht spoot uit mijn hoofd vertelde de artsen toen ze het open maakte. En de pijn die ik had was ook niet echt een pretje. Maar met leren heb ik totaal geen probleem. Ik heb alleen last van ernstige vermoeidheid waar ze geen oorzaak van kunnen vinden. Artsen zeggen dat het door de ingrepen die ik heb gehad dit de gevolgen kunnen zijn. Daarom hoop ik iemand te vinden die zelf ervaring er mee heeft of iemand in de dichte omgeving kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb hier geen ervaring mee, maar het antwoord opgezocht. Ik wens je veel sterkte toe!