Slapende ledematen

slapende ledematen ontstaan door een (tijdelijke) slechte doorbloeding van een lichaamsdeel. Door het afknellen van een lichaamsdeel worden elektrochemische pulsen niet goed doorgegeven van en naar de zenuwen. Hierdoor verliezen de hersenen (deels) het contact met dit lichaamsdeel.
Door het gebrek aan bloed wordt het lichaamsdeel slap. Het excentrieke tintelende gevoel dat volgt is de gewaarwording van de hersenen dat bepaalde zenuwen geen informatie doorgeven en andere zenuwen juist heel veel. Het is dus een signaal aan de hersenen dat je je houding moet veranderen.

Het kan allerlei oorzaken hebben.
Hier lees je er een paar:
http://www.gezondenzo.net/zijn-slapende-ledematen-gevaarlijk-enof-te-voorkomen/

Bij regelmatig slapende ledematen kun je het best een afspraak maken met je huisarts.
Daarnaast Kan het helpen om extra te nemen:
- Mangaan
- Zink
- Vitamine B12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

naar je arts, er kan iets mis zijn met je doorbloeding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het slapend ledemaat normaal van kleur zijn en niet extreem koud aanvoelen volstaat het om regelmatig van houding te wisselen en geen knellende kleding te dragen.Vaak zijn het onschuldige klachten.
Ziet het ledemaat wel zeer bleek en voelt koud aan heb je wrs. een afsluiting en moet je direct door een arts beoordeelt worden.