Welke verschillende oorzaken zijn er om verkouden van te worden?

Waar kun je allemaal verkouden van worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je wordt verkouden door het oplopen van het corona-virus. Deze besmetting vindt plaats door overdracht via lucht (als een ander hoest of niest) of via de handen.
Bij vermindrde weerstand vindt besmetting eerder plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verkoudheid ontstaat,door het oplopen van een virale infectie. Dit kan door het rhino,of het corona virus zijn,maar dus altijd door een virus. Op andere manieren,door b.v. slecht gekleed in de kou te gaan staan,loop je geen verkoudheid op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit laatste wilde ik inderdaad ook aankaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek dan wel effe een jas aan,anders word je verko ...hatsjie!
Je wordt niet verkouden van tocht
niet van zonder jas naar buiten gaan
niet van slecht weer
niet van een weersomslag
niet van nat regenen
Je wordt verkouden door een virusbesmeting via een ander, of besmette voorwerpen ( deurkruk)
Symtomen van hooikoorts, lijken vaak op verkoudheid, maar is het natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk is er maar één oorzaak voor verkoudheid: infectie van de bovenste luchtwegen door een virus. Maar door een verminderde weerstand kun je wel eerder een verkoudheid oplopen. Frisse lucht is zeker geen oorzaak. Buiten word je niet verkouden; binnen wel, omdat mensen elkaar juist daar besmetten. Daarom komt verkoudheid 's winters vaker voor dan in de zomer.