Wat werkt goed als zalfje voor een baby met eczeem ?

Heeft veel jeuk en is huilerig

Nu nacht voor diegene die ik het vraag, ze heeft wel dingen in huis, maar weet niet wat beste is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (9)

Meestal doet de huisarts wonderen maar wie ben ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weleda Calendula Babycrème

m`n vriendin gebruikt het, zelf ben ik er niet mee bekend..

Toegevoegd op 18-06-2009 11:05:55
maar naar de huisarts gaan is nog een betere optie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaseline in Lanette crème of bijvoorbeeld Weleda Calendula Babycrème.

Zie onderstaande links voor meer tips en advies:

http://www.huidinfo.nl/kindereczeem.html
http://www.babyallergie.nl/eczeem.htm

Toegevoegd op 18-06-2009 11:25:11
Oh en als toevoeging: verse moedermelk op het eczeemhuidje smeren schijnt ook verlichting te geven. Wellicht de moeite van het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank hoor, hopelijk heeft het 't gewenste resultaat.
sudocrem
beschermt,verzachtbij een rode en kwetsbare huid.
hypo-allergeen
dit is echt superzalf .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillende weledazalven zijn prima, maar ook Sudocrème helpt heel goed. Als het er niet van over gaat zou je kindje van allergische reactie`s last kunnen hebben. Namelijk door melk. Meestal is dit het geval als de borstvoeding pas gestopt is. Maar via de huisarts ben je daar snel achter. Er is een dokters recept om je kindje te baden in vet water nl door het middel Balneüm. Hiermee geneest het kind van rode vlekken (soms verdroogde vlekken) die de jeuk veroorzaken. Voor die laatste zalf moet dus echter wel even langs de huisarts of via het consultatieburaeu. Er zijn ook veel baby`s die door de gevoeligheid voor melk Asthma achtige klachten hebben (veel verkouden zijn bevoorbeeld) Denk een s na of er familie is die hier last van heeft, en benoem dit ook bij de arts. Succes en sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eczeem bij een baby is een teken van het lichaam dat er van binnen iets niet goed gaat.
Afvalstoffen proberen via de huid naar buiten te komen, op zich zelf wel goed, maar als de veroorzaker van eczeem gewoon door gaat, komt er aan de eczeem geen eind.
Iets in de verzorging van de baby geeft deze reactie.
Bijna atijd is het de koemelk, maar het kan ook waspoeder zijn, of andere zeep.
Het kan in het huis zelf zitten, vloerbedekking, huisdieren vooral vogels.
Maar bijna atijd is het de voeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien helpt brandnetelthee (weet niet of die aan het andere eind van de wereld ook groeien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het misschien een idee om uit te zoeken welke voedingsstoffen dat exceem erger maakt en wat niet? Varieer het voedingspatroon en hou heel goed bij hoe de kleine erop reageert... Hij/Zij zal je erg dankbaar zijn als je dat kunt leren welke stoffen schadelijk zijn en welke niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uierzalf {MAAR DAN WEL DE ECHTE}