Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Coronavirus: is 1,5 m afstand voor een blazer genoeg is tijdens het musiceren?

Door de kracht van de luchtstroom uit een blaasinstrument kan ik me voorstellen dat mogelijk met coronavirus besmette deeltjes worden uitgeblazen. Als je in een kleine groep wilt repeteren is dan de afstand van 1,5 meter voldoende? En maakt het dan nog wat uit of je trompet of bas speelt? Het RIVM kon mijn vraag niet beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Als het rivm het niet weet wie denk je dat het hier dan weet wij zijn geen artsen of virologen
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik denk dat je hier beter de richtlijn voor sporters aan kan houden, bij hardlopen adviseren ze 4 meter afstand ivm speekseldruppels.
Z512099
5 jaar geleden
Als de blazer negatief test is er toch geen probleem?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Uit onderzoek blijkt dat blaasinstrumenten evenveel speeksel als een nies produceren.
Daarom is het verstandig ook minstens 1½ meter afstand van de uitgang van het instrument te bewaren.
(Lees meer...)
SimonV
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing