De tabak is schadelijker. Wiet is behoorlijk schoon,geen teer en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je het eens in een pijpje roken, en kijken of dat pijpje niet vies wordt... (bleghhh... !)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook nergens gezegd dat wiet volkomen schoon is.. Dus ja,natuurlijk laat dat viezigheid achter. Maar dan nog,tabak is schadelijker. En dat was de vraag.
Voor je lichaam tabak. Voor je hersens wiet...

Toegevoegd na 1 minuut:
ehm, je hersens zijn ook (deel van je) je lichaam trouwens. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tabak is het schadelijker transportmiddel.

(Don't bogart that joint.......)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet beter dan dat een joint veel schadelijker is dan een sigaret! Eén joint krijg je stoffen binnen die je normaal met wel 10 sigaretten binnen krijgt.

Als je wilt voorkomen dat je schadelijke stoffen binnen krijgt moet je een vaporiser gebruiken. En niet roken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Door de rook van wiet gaan je longblaasje meer open en neem je meer schadelijke stoffen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tabak is veel schadelijker.
14 jaar geleden
Alleen als je puur rookt is 'n joint 'beter' voor je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wiet is veel schadelijker. wiet vergroot bijv de kans op psychose.

Regelmatige blowers lopen een aanzienlijk groter risico op mentale klachten als schizofrenie, hallucinaties en waanvoorstellingen, zeggen Britse experts
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Een joint kan je vergelijken met 1 pak sigaretten. Dus in dit geval is wiet schadelijker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tabak is verslavend de wiet op zich niet.
De tabak beschadigt de longen de wiet de hersenen.
Het gevaarlijkste aan wiet is dat de plantage waarop deze gekweekt is bespoten kan zijn met pesticiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mogelijk een gevaar. Gevaarlijker lijkt me toch dat de mens zwak is en daarom in verleiding komt er mee door te gaan.
aan tabak raakt je lichaam verslaafd.
Aan wiet raakt 'je ziel' verslaafd, je voelt je gewoon even lekker maar het is niet zo dat je stofjes binnenkrijgt waar je lichaam later om gaat lopen schreeuwen dat je het nodig hebt, nicotine.
maar één wietje is meestal wel schadelijker als één sigaret, bovendien word wiet ook vaak samen met tabak gerookt, dus dan ben je dubbel slecht bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door wiet te gebruiken neem je een behoorlijk risico. Een klein percentage van de mensen heeft een kwetsbaarheid voor schizofrenie. Het gebruiken van wiet kan schizofrenie uitlokken. Schizofrenie kan niet genezen worden. Je bent levenslang gehandicapt. De kans op kanker door tabak is ook aanwezig, maar dan moet je eerst heel veel tabak roken en gedurende lange tijd. Verder is kanker nog te genezen ook, soms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rookte beide. Ben gestopt met de tabak en voel me tonnen beter!! het stoppen lukte ook veel beter door EERST de tabak op te geven, en daarna pas de rookgewoonte.

nog nooit zó prettig gestopt met roken. al drie jaar, en nooit meer terug gewild! :-))
Voor mij persoonlijk is Tabak veel schadelijker door de mate van verslavendheid.
ik kon geen half uur zonder de sigaret, terwijl ik makkelijk zonder die wiet kon!
Dus, toen had ik het maar omgedraaid, wiet was toegestaan, tabak niet.

stoppoging geslaagd:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is natuurlijk lastig uitmaken wat schadelijker is: degene die deze vraag stelt zonder vermelding van motief of de persoon die hierop direct antwoord.

Indicaties zijn dat regelmatig gebruik het gezonde verstand grondig kan slopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kán. Niet per defenitie gelukkig.