Een vriendin wilt schoenen van 240 euro kopen ze vind ze heel moo, ik en haar vrienden niet, ze vraagt wat ik van die schoenen vind Wat moet ik doen?

Ik wil niet liegen dat ik ze mooi vind,
En als ik zeg dat ik ze niet mooi vind word ze vast boos ofzo en dan komt er een hele ruzie.
En die andere vrienden durven de waarheid niet te zeggen.

Ik denk dat ik beter kan liegen, want anders zal ze ook teleurgesteld zijn denk ik. Ze wil ze al heel lang.
Dus wat kan ik het beste doen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ff voor de duidelijk heid ik ben 15 en zij 13 of 14, weet niet precies

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je mening wordt gevraagd moet je die ook geven. Meekletsen is makkelijk, maar wat heb je daaraan?

Op de vraag van je vriendin kun je altijd een wedervraag geven: het gaat erom dat jij ze mooi vindt. Of: als jij dat geld ervoor over hebt en je wilt ze, doen.

En als ze echt doorvraagt kun je vriendelijk zeggen: hartstikke leuk voor jou en ik vind het fijn dat je er blij mee bent, maar ik zou deze voor MIJ niet kopen omdat:
-de hak te hoog is
-ik niks in die kleur heb
-de neus te smal is

of noem maar op.

Ik zou een eerlijke vriendin het meest waarderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze had me voor dat ze de foto liet zien van de schoenen die ze gaat open een andere foto laten zien.
dus ik heb gezegd dat ik de schoenen op de andere foto mooier vind, dus daar ging het gesprek over.
ze is helemaal vergeten dat ze om mijn mening had gevraagd

Andere antwoorden (12)

Liegen, gewoon een klein leugentje kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek nog mooiere schoenen voor haar. Miss wilt ze die dan kopen;) dan vergeet ze die andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen dat je ze voor die prijs niet mooi vindt en dat ze er beter andere dingen van kan kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerlijk zeggen dat ik ze niet mooi vind. Of in ieder geval dat ze niet mijn smaak zijn. Als hierddor echt ruzie ontstaat zou ik me afvragen of het wel echte vriendinnen zijn. Je mag toch zeker voor je mening uitkomen. Zeker als erom is gevraagd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat het alleen om haar mening telt. maar zeg (voorzichtig!) dat je de schoenen niet het allermooiste van het land vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, ik weet dat je het niet meer moet doen, maar reken eens terug ... zou ze ze nog mooi vinden als er 500 GULDEN zou staan ? Ik ken het budget van je vriendin niet maar als ik met zulke schoenen thuis zou komen, word ik terug gestuurd hoor ...

Toegevoegd na 2 minuten:
En met de opmerking of ik niet goed bij mn hoofd ben om zulke schoenen überhaupt te kopen ... Suc6
13 jaar geleden
Als jij niet wil liegen, dan moet je dat ook niet doen. Als jou om je mening gevraagd wordt, moet je die kunnen geven zonder dat iemand daar boos op wordt.

Als je een vraag stelt, kan daar nou eenmaal soms een antwoord op komen die je niet leuk vindt.

Persoonlijk vind ik het voor die leeftijd veels te veel geld voor schoenen, ook gezien het feit dat je over een tijdje misschien die schoenmaat niet eens meer hebt en je niks meer aan die schoenen hebt.

Wees eerlijk, en als zij daar boos om wordt, laat haar dan lekker boos zijn. Daar heb jij toch geen boodschap aan?
Als zij niet tegen de waarheid kan, moet ze er niet naar vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dit is heel gemakkelijk: de waarheid zeggen!

Die schoenen zijn niet jouw smaak. Je vriendin vraagt wat jij ervan vindt. Dus zeg je dat ze niet jouw smaak zijn. Simpel. Als jouw vriendin dat niet zou willen horen, zou ze het niet moeten vragen.

En trouwens: jouw vriendin wil 240 euro uitgeven om indruk op anderen te maken met haar schoenen, schat ik dat goed in? Daarom houdt dat beláchelijke bedrag van 240 euro haar niet tegen, en daarom vraag ze aan anderen wat zij van die schoenen vinden. Weet je wat je doet als je zou liegen over je mening? Dan zou je bewust liegen om je vriendin aan te moedigen 240 euro uit te geven aan iets dat niet het effect heeft dat ze verwacht.

Een goede vriendin doet dat niet. Vertel haar de waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M, nee ze wil ze omdat justin bieber ze heeft :s
MissBiggie
13 jaar geleden
Pfff. Dus als Justin Bieber ( who the fuck is he? ) in de sloot springt, doet zij dat ook dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waaróm wil ze dezelfde schoenen als Justin Bieber? Juist ja, om indruk op anderen te maken. Anders zou ze net zo goed een foto van de schoenen van Justin Bieber op haar slaapkamer kunnen hangen. Da's een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ik denk niet dat het is om in druk te maken.
ik begrijp het wel eigenlijk.
Als het een echte vriendin is, moet je haar het eerlijk zeggen, ze vraagt toch om je mening.
En als ze dan boos wordt is dat haar probleem, dan had ze niet om je mening moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je niet dezelfde smaak van schoenen hebt. Waarom liegen. Je hoeft haar voor een paar schoenen niet te ontzien. Als jou om een mening wordt gevraagd, dan moet de vrager ook rekening houden met het feit dat je er anders over kunt denken. Het zijn maar schoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gegeven antwoorden over de waarheid vertellen, sta ik helemaal achter. Maar ik wil dit toch nog even toevoegen:

Draai de vraag eens om, jij wilt schoenen kopen duur of niet duur en je vraagt de mening van je vriendinnen en deze zeggen allen dat ze mooi zijn. Na drie maanden ben je ze beu en ineens bij het zien van andere schoenen wordt er gezegd "heb je eindelijk andere schoenen aan, wat waren de vorige lelijk zeg". Wat zou jij op dat moment denken? Ik denk dat je het niet leuk zult vinden want je hebt tenslotte om hun mening bij de aanschaf gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet liegen, gewoon eerlijk zeggen wat je vind. Je kan toch zeker een andere smaak hebben dan je vriendin?? Overigens vind ik het sowieso absurd om schoenen te kopen van 240 euro, maar dat terzake. Geef liever aan goeie doelen!