De T-stand op een gehoorapparaat (of een cochleair implantaat) schakelt de microfoon van het apparaat uit en schakelt een inductiespoel in.
Het gehoorapparaat is dan alleen gevoelig voor signalen die magnetisch opgevangen worden, storende geluiden uit de omgeving worden dan niet doorgegeven.
De elektromagnetische straling van het luistergedeelte van een telefoon of van een ringleiding wordt dan "schoon" doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is voor de zgn ringleiding, zie voor uitleg in de link, is een beetje veel