Donkere mensen hebben vaker en langer de tijd om te oefenen....

Het lijkt vaak zo dat donkere mensen een beter ritmegevoel hebben als blanke mensen.
Donkere mensen zijn hiermee vaker te zien of te bewonderen.
Dit heeft ook veel te maken met hun dans en ritme in culturele vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In aanleg hebben onderzoekers voorzover ik weet nooit verschil kunnen vinden; het moet dus wel door oefening zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen uit andere culturen (vaak donker gekleurd dus), hebben van huis uit andere ritmes geleerd dan 'wij' bleekscheten. Daardoor beheersen zij die vreemde ritmes beter dan wij, maar met ritmes die voor beide culturen vreemd zijn, beheersen ze toch weer net zo slecht. Een Afrikaan snapt net zo weinig van een Oost-Europese zeven-achtste maatsoort als wij.

Daarom denk ik niet dat hun ritmegevoel beter is, ze zijn wel andere ritmes gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is puur aangeleerd: als je vanaf je geboorte opgroeit met muziek en dans, heb je als volwassene meer ritmegevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld lees maar eens:

http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-donker-huidskleur-ritme-gevoel.8770