Krijgen biologische varkens ook antibiotica door hun voer?

Ik eet over het algemeen geen varkensvlees omdat deze beesten vaak een ellendig leven achter de rug hebben en omdat varken standaard antibiotica door hun eten krijgen met alle ellende van dien.
Kan ik er vanuit gaan dat dit bij biologische varkens niet zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

totaal, anders krijgt het vlees niet de stikker met biologisch er op.

biologisch voer is echt biologisch en heeft dus geen vieze troep in zich.

geen antibiotica en geen andere troep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klopt, dat is bij biologische varkens niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat krijgen ze niet. Hun voer moet namelijk voor 80% uit biologische producten bestaan. Daar mogen geen medicijnen of andere toevoegingen in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen altijd situaties zijn waarin het anders is. Niet alles wat het predicaat biologisch krijgt, zal i.d.d. biologisch zijn. Echter de grootste gros wel. Je mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat dat bij biologische varkens niet zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de nieren en het vlees van biologische varkens werden geen antibiotica aangetroffen. Ook in nieren van biologisch gehouden melkkoeien konden geen antibiotica worden aangetoond.