ik heb sindskort een beetje een bleek/gelig gezichtskleur wat hier aan te doen?

vind het niet mooi terwijl ik van nature best getint ben zou graag weer mijn mooie huidskleur willen hebben ipv dit lelijke gele

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is sinds korjt?
Ben je man of vrouw?
Hoe oud ben je? Heb je dit vaker in de winter?

Antwoorden (7)

Ik wil je niet ongerust maken, maar een gelige gelaatsteint zou kunnen wijzen op iets met je lever. Als ik jou was zou ik mijn bloed laten onderzoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik weet niet of je man of vrouw bent, maar voorlopig zou ik het proberen met wat rouge op te halen, of evt. kunstbruin (gemengd met wat crème, anders krijg je zo'n nepkleurtje) aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou eens je gezicht kunnen opfrissen met een tonic...
of wat verdunde azijn..
en dan een heerlijk gezicht masker doen, en een goede dag creme..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan ook weleens voorkomen als je teveel caroteen hebt gegeten (Worteltjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te zeggen zo.
Is het gewone winterbleekheid terwijl je huid van zichzelf een gelige ondertoon heeft? Dan kan meer buiten komen helpen of een gezichtsbruiner.
Slik je bijvoorbeeld veel multivitaminen, dan kan het zijn dat je 'vergeelt' door inderdaad carotenen, zoals hierboven al staat. In dat geval zal je urine ook geler zijn dan anders.
Als je dit nooit eerder had, ook niet in de winter, en je hele vel wordt gelig, niet alleen je gezicht, dan kan het zijn dat je lever bepaalde afvalstoffen niet goed verwerkt, en dan zou ik je een doktersbezoek aanraden. (Als je verder geen enkele klacht hebt, lijkt dit me niet zo waarschijnlijk, maar toch.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medisch kan ik je geen antwoord geven, maar je zegt sinds kort, hoe kort...het kan van tijdelijke aard zijn.

Een tip: scrub je huid met een gezichtsscrub daar krijgt het altijd wel een opkikker van, het is goed voor man en vrouw. Het geeft je een frisser aanzicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de buitenlucht geeft je weer een gezonde, minder bleke kleur! en het heeft wel met de winter te maken, we zitten veel binnen, waardoor we wat bleker worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriend van mij is creool. Hij "vergeelt" elke winter, want ook getinte mensen verbleken in de winter door gebrek aan zonlicht. Hij gaat altijd onder de zonnebank in de winter. Niet te vaak, maar zo af en toe 1 of 2x per maand, kleurt ie helemaal van bij! En maar niet te spreken over de humor in de zonnestudio als hij binnenkomt lopen....

En inderdaad, de bruin zonder zon lotions en creme's zijn tegenwoordig van goede kwaliteit, paar dagen smeren en je kleurtje is weer helemaal terug. Gebruik ik zelf ook. Je hebt aparte voor het gelaat, en bodylotions voor het lichaam.

Mocht dit niet helpen, en vind je de kleur vreemd, ga dan even naar de doktor, van geelzucht wordt je namelijk ook geel!

Suc6!