Hoe zit het eigenlijk met de processierups nu alle aandacht naar corona gaat?

Je hoort nu niets meer over de processierups en ik vraag me af of daar nog aandacht aan besteed word. Wanneer beginnen die beesten weer last te geven? Ook al zitten we veel binnen je mag in je eentje een frisse neus halen,maar als je dan ook nog die jeuk erbij krijgt is die frisse neus ook zo leuk niet meer.

4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

2020 wordt waarschijnlijk een jaarbmet verl overlast van de eikenprocessierups. De eitjes komen begin/midden april uit.
tinus1969
4 jaar geleden
De processierups gaat goede tijden tegemoet, wij niet.
De rups is actief vanaf begin mei tot eind augustus. Vorig jaar had dat verstrekkende gevolgen. Honderdduizenden Nederlanders kregen te maken met overlast van de brandharen die in de lucht terecht kwamen.
De processierups komt dit jaar mogelijk weer keihard terug. Door de uitbraak van het coronavirus is er een schaarste ontstaan aan beschermende kleding.
In mei wordt weer begonnen met het wegzuigen en verwijderen van nesten van de eikenprocessierups. Maar als er niet genoeg beschermde pakken zijn, is de bestrijding veel minder effectief. De processierups kan daardoor floreren.
SimonV