Kan dit nog innestelingsbloed zijn?

Ik schets het even want sommige hebben mijn vorige vraag misbegrepen of het is mijn schuld dat het dubbelzinnig lijkt

Haar (mijn vriendin) vorige menstruatie was van 13 maart tot 17/18 maart. Mijn vriendin is niet aan de pil
Het ongelukje met de condoom was 21 maart (wel een MAP ingenomen binnen de 12 uur)
En nu heeft ze ook bloedingen haar menstruatie zegt ze en deze zijn er vanaf 15 april, momenteel nog bezig.

Ik ga natuurlijk niet in haar broek gaan kijken maar ik ben wel nog enorm bang ondanks het groot aantal bloed dat ze verliest (dat zegt ze) en ze zegt dat ze geen verschil merkt met haar vorige maandstonden.

Ben ik nu paranoïde? Of kan dit echt nog innestelingsbloed zijn? Dit maakt me bang… Nog niet klaar om vader te worden.

Nogmaals sorry voor mijn vorige onduidelijk vraag, die is gesloten nu. Hopelijk wordt deze nog niet verwijderd voor ik een antwoord heb van een inhoudelijk expert

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Als de morning-afterpil binnen 12 uur na het onbeschermde vrijen geslikt is dan is de kans op zwangerschap slechts 0,5%.

Vijf tot zeven dagen na een bevruchting nestelt het bevruchte ei zich in het baarmoederslijmvlies. De baarmoedermond wordt dan afgesloten door een slijmprop en de spieren in de baarmoederwand worden zachter en elastischer. Oud bloed in de baarmoedermond-en hals kunnen door de bewegingen afgescheiden worden. Dat is innestelingsbloed, en het bestaat dus uit wat bruinige afscheiding. Het komt niet altijd als eerste teken van een zwangerschap. Heel wat vrouwen ontdekking pas in week 5 of 6 van hun zwangerschap wat bruinverlies.

Als je vriendin net als bij haar gebruikelijke menstruaties veel rood bloed verliest dan is zij gewoon ongesteld.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist en heel goed uitgelegd. Hoop dat ie wat rustiger is nu.

Andere antwoorden (1)

Het beste is nog even afwachten, en dan een zwangerschap test gaan doen..
tot die tijd rustig blijven en niet paranoide zijn..
praat samen erover hoe en wat er gaat veranderen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is ze toch gewoon ongesteld? Als ze bloedingen heeft zal dat daarvan zijn. En ze heeft de MAP genomen dus de kans op een zwangerschap lijkt mij klein.