welke pyjama/nachthemd wordt gedragen na een zware rugoperatie?

Over een tijdje onderga ik een scoliosefusie en ik vroeg mij af welke nachthemden ik dan het beste kan aanschaffen. Korte mouwen? Knoopsluiting aan de voorkant? Wijde hals? Of kan slaapshirt met broek ook? Ik denk in dat verband aan infusen, blaaskatheter enz.

4 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In het ziekenhuis wordt je na de operatie aangekleed zoals dat het best bij de omstandigheden past (hoef je dus zelf niets voor mee te nemen). Op de afdeling kan je overleggen met de verpleegkundigen wat je thuis het beste kan doen.
ronron1212
4 jaar geleden
@elders hoezo je moet je eigen nachtkleding meenemen
ronron1212
4 jaar geleden
Waarom denk je aan een katheter die krijg je niet je kunt na de operatie gewoon normaal plassen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212
FF GOED lezen: "In het ziekenhuis wordt je na de operatie aangekleed zoals dat het best bij de omstandigheden past (hoef je dus zelf NIETS voor mee te nemen)."
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@francisca51
Succes met je operatie en een snel herstel.
ronron1212
4 jaar geleden
@elders ze vraagt ook naar de blaaskatheter de kleding na de operatie is tijdelijk en je zult toch echt zelf iets bij je moeten hebben. Ben zelf vaak genoeg geopereerd omdat te weten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212
Er bestaan ook katheters (wonddrain) voor wondvocht. Weet je nooit van te voren of je die krijgt.
tinus1969
4 jaar geleden
Heb je een voorlichtingsfolder van het ziekenhuis gekregen? Lees die door, als je antwoord er niet in staat, staat er wel een telefoonnummer voor informatie. Betrouwbaarder dan GV. Verder; meestal moet je idd naar het ziekenhuis je eigen pyama etc meenemen, behalve als dat niet hoeft.
ronron1212
4 jaar geleden
@Eelders bij deze operatie is een wondkatheter zeker

Antwoorden (1)

Na de operatie word je wakker in een operatiehemd.
Het ligt aan jouw herstel hoe lang je deze aanhoudt.
Dus maak je niet druk over infusen, katheters etc.

Hierna moet je makkelijke kleding dragen.
Omdat je ook al snel moet zitten, recht staan, lopen, zou ik kiezen voor een makkelijk wijd shirt en een makkelijke wijde broek. Kijk dat de broek een niet knellende, irriterende, elastische band heeft.

In deze kleding lig je makkelijk (moet je veel in het begin), beweeg je makkelijk en trek je eenvoudig aan.

Misschien is deze blog interessant?
Het betreft wel een jonge man, maar is wel verder vergelijkbaar.

Succes met de operatie en de weken erna!