Maakt Redbull je tong kapot?

Ik ben sinds een jaar of 2 erg druk en drink nadien smiddags en savonds een redbull. Nu merk ik de laatste tijd dat er allemaal scheurtjes in mijn tong zitten en hij er best vies uitziet. Ik heb verschillende kuurtjes gehad van de HA die allemaal niets hebben geholpen en ook regelmatig tongschraper gebruiken haalt niet veel uit. Behalve 1 gruwelfoto kan ik hier online niets over vinden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Sowieso is veel redbull drinken niet goed voor je, probeer hier mee te minderen, liefst stoppen.
Wat eet en drink je verder op een dag?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Red bull maakt van alles kapot in je lijf. Maag, tanden, etc
nounka
4 jaar geleden
Sommige mensen hebben als ze te veel suiker in hun lijf krijgen ook een soortgelijk zicht op hun tong. Meestal is het dan wittig en af te schrapen. Zou verdwijnen als er minder suiker gebruikt zou worden voor een tijdje.

Antwoorden (2)

Je bedoelt deze onsmakelijke foto:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3360526/leraar-deelt-foto-kapotte-tong-dit-doet-energiedrank
De kans is groot dat het hier om een specifiek geval gaat. Uit onderzoeken van onder meer het RIVM blijkt dat energiedrankjes weliswaar zeer ongezond zijn, maar dat je tong door het drinken ervan aangetast wordt, is geen algemeen ziektebeeld.
Wel kan het drinken van veel energiedrankjes klachten veroorzaken als hartkloppingen en duizeligheid. Wanneer dat is, verschilt per persoon en hangt onder andere af van het gewicht.
Onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO toonde eerder aan dat de zuren en suikers in de energiedrankjes het gebit aantasten en tot gaatjes in kiezen en tanden leiden.
SimonV
4 jaar geleden
Red Bull bevat TAURINE, dat stimulerend zou moeten werken en dat ook wordt aangeduid als ECODRUG. Taurine lijkt een beetje op aminozuren, maar is wel agressiever. 1000 mg taurine per 100 ml drank is erg veel en zou dus voor sommige mensen wel tot overgevoeligheid kunnen leiden.
Toegevoegd op 13 februari 2020 11:51: bron