Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen bacteriën uit je oor komen ?

gekke vraag maar toch.

Ik werk dus in de voedingsindustrie nu heb ik last van oorpijn, waarschijnlijk een lichte oorontsteking in mijn rechter oor

Regelmatig zit ik met mn schouder tegen mijn oren. (jeuk of gewoon een beweging)
Nu is mijn vraag ik zat met handen ook weer aan mijn schouder maar dan aan de kant van mijn goede linker oor en weer verder met het eten.

Het is misschien ver gezocht maar kan ik op deze manier oorontsteking overbrengen of iets anders.

Het is niet zo dat er oorgeel of wat dan ook op mn schouder zat eigenlijk helemaal niets zag er gewoon schoon uit. Maar ik heb geleerd dat je bacteriën ook niet kan zien vandaar mijn misschien iets wat rare vraag.

even ter aanvulling het is niet zo dat mn schouder in mn oor verdwijnt. meer even er langs soort van veeg alleen de buitenkant van t oor.

dus kort samengevat

Oor tegen schouder daarna hand tegen schouder is dit kruis besmetting ? Kant tekening aan de andere oor heb ik oor ontsteking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik begrijp dat het niet zo is dat je schouder in je oor verdwijnt... lijkt me fysiek gezien ook vrij onmogelijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

tuurlijk er zitten overal bacterien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bacterien zitten overal op en in je lichaam!

Je oor is een zelfreinigend orgaan.
Maar als je er vaak in zit te peuteren met watten staafjes en vocht dan kan er een ontsteking opzetten.

En kruisbesmetting is in ditgeval niet aan de orde.

Oorgeel oftewel oorsmeer is functioneel en moet je alleen verwijderen als het in je oorschelp terrecht komt!
Oorsmeer houd juist de schadelijke stoffen tegen die het oor willen indringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je zelf erg bang ben
voor een besmetting.
ik zou er niet te zwaar aan tillen
hoor,alles waar je mee te maken
hebt in het leven, krijg je te maken
met bacterien.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Gewoon lekker werken joh. Anders krijg je smetvrees. Overal zitten bacteriën. Mensen die van het toilet komen en zojuist hun dikke tampeloeres hebben afgeschut zitten ook met hun handen overal aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oorontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën die zich normaal gesproken altijd op het lichaam van gezonde mensen bevinden, zoals streptokokken, stafylokokken en pneumokokken. Dat wil niet zeggen dat je bij voedselbereiding geen hygiëne hoeft toe te passen want een grote concentratie bacteriën in voedsel levert wel extra risico's op voor degenen die ervan eten. Daarom is extra hygiëne op zijn plaats als je een infectie hebt, bijvoorbeeld door handschoenen te gebruiken waarmee je alleen het voedsel aanraakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding