Kwaaltjes in de ochtend (hoofdpijn/ogen ...), wat kan het zijn?

Hoi,

Ik heb nou al een tijdje last van verschillende invloeden die mijn ochtend niet optimaal maken. Hier heb ik vooral op werkdagen last van (ma tot vr). Ik ben trouwens 20 jaar oud/jong.

In de ochtend voel ik me altijd alles behalve optimaal. Zo heb ik last van een soort hoofdpijn. Tevens heb ik erg last van 'dikke ogen', deze twee verschijnselen lopen synchroon aan elkaar en houden ook even lang aan. Dit stopt meestal tussen 10:30/11:30.

Ik drink overdag genoeg water, en eet ook genoeg. Ik drink koffie, maar beperk dit wel tot een bepaald niveau.

Tevens heb ik 's ochtends een raar gevoel in mijn buik. Ik kan het gevoel niet accuraat beschrijven, maar als ik mijn eerste ingeving zou moeten delen zou het als volgt klinken:

Het lijkt net alsof er nog eten boven in mijn keel zit en dan tot aan mijn maag alleen maar lucht. Ook had ik de laatste tijd van willekeurige trillingen links in de onderbuik.

Ik heb ook een lange tijd last gehad van nekklachten. Deze zijn nu al een tijdje bijna weg. Toch knakt het wel een beetje als ik mijn hoofd draai.

Ik weet niet of dit nog een van waarde kan zijn, maar eingelijk ben ik al behoorlijk lang verkouden ... De ene dag merk ik dat meer dan de andere, toch gaat het nooit echt weg.

Graag hoor ik of iemand bekend is met deze verschijnselen en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen, of wat misschien verstandig is om te doen. Ik wordt er moedeloos van elke ochtend zo naar werk te gaan.

Tips zijn ook welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huisarts??

Antwoorden (2)

Ga eens naar de dokter, ik kan wel wat ideetjes geven zoals:
vastzittende verkoudheid
allergie voor bv wasmiddel of vulling van je dekbed/deken (en allergieën kunnen ineens opkomen, dus zeg niet: daar heb ik nog nooit last van gehad, dus dat kan niet.
Ben je een tijdje bij bed vandaan verdwijnt de allergie dus de opgezette ogen.
Of je slaapt te lang of te kort.
Maar zoals gezegd: dit is puur giswerk, misschien is het iets heel anders, huisarts dus
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje Anneliez, Ik ga eens nakijken of er van wasmiddel of vulling is veranderd de afgelopen tijd. Ik ben meestal rond 07:00 uit bed. Is het normaal voor een allergische reactie om plus/minus 4 uur aan te houden nadat ik gedouched heb et cetera? Ik slaap gemiddeld tussen de 7.5 tot 8u per nacht. Ik snap dat het giswerk is, maar toch bedankt voor je reactie! Ik zal langs de huisarts gaan, maar toch ontvang ik nog meer reacties!
Zoals eerder gezegd is een bezoekje aan de huisarts een goed idee. Al is het maar om je gerust te stellen. Nu zou je alvast wat dingen kunnen doen om beter te slapen en dan hopelijk beter wakker te worden. Zorg dat je slaapkamer opgeruimd en rustig is (geen computer of tv) en lucht de kamer goed. Laat 's nachts het liefst het raam op een kiertje staan. Verder kan het zijn dat je allergisch bent voor huisstofmijt. Als je je lakens wast op 60 C gaan ze dood. Ik zou het zeker uitproberen. Je schrijft ook dat je nekklachten hebt. Dit kan komen door spanningen, maar mogelijk ook door je kussen. Tijd voor een ander kussen?