hoe ga je om met arogante mensen

Hallo
ik heb colega die erg arogant is .. ik heb heel veel moeite met haar! .. het liefst blijf ik thuis ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je moet niet toelaten dat een ander er de oorzaak van is dat jij je niet prettig voelt.
Als je je collega niet confronteert zal er niets aan je situatie veranderen. Wat niet geconfronteerd wordt blijft voortbestaan.
Bespreek het met haar en als ze haar houding naar jouw toe niet veranderd negeer haar dan en vertel haar ook dat je dat zal doen. Kan je het zelf niet vraag dan een directe leidinggevende dit voor je te doen.
Echt, je moet dit confronteren.
Succes, ik weet zeker dat het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je moet de mensen nemen zoals ze zijn en niet zoals ze wezen moeten

Zijn ze sociaal behandel ze dan ook zo

Zijn ze hypocriet en arrogant,negeer ze en verlaag je niet op hun niveau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volkomen negeren,en niet meer helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verafschuwen,vertel ze dat je zo niet omgaat met collega's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag aan haar of ze zich bewust is van haar overkomen.ik ken namelijk veel onzekere mensen die arrogant overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen kunnen niet door hebben hoe het over komt op andere mensen. vaak help zeggen dat je er niet lekker bij voel hoe de ander doet genoeg. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je collega moet confronteren in een gesprek en je gevoel over haar bekend maken.
Maar voor dat je dat doet moet je goed denken waarom heb je moeite met haar arrogantie? Misschien is de reden dieper dan haar gedraag en als het zo is dan is het beter om te weten voor dat je gaat met haar praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.

Jouw collega is onzeker, voelt zich minder dan jij.
Dus moet jij met een zekere houding 'eronder'....
Dat is de arrogantie van haar/zijn kant.
Die gaat dat niet veranderen, wat jij ook doet of wil.
Dus ga er vooral niet mee om.
Is er mogelijkheid tot overplaatsing? Is er iemand die je in vertrouwen kan nemen?
Beiden zijn opties om gevolg te geven aan jouw vervelende situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arrogantie is een onsympathieke houding van mensen ten opzichte van de buitenwereld.

Echter vaak gaat het om een masker, om een muur om hun innerlijk waar je doorheen moet breken om hun ware 'ik' te kunnen zien.

Met hen op een prettige wijze omgaan is zeer moeilijk omdat alle warmte, de vriendelijkheid dus, alleen maar van jouw kant zal/kan komen.

Ooit heb ik een zelfde soort collega gehad. Hij bekleedde daarvoor een chefsfunctie en was dus een meerdere temidden van hen die hem omringden.

Nu echter, zat hij onder gelijken en wist zich daar eigenlijk geen houding te geven.

Daarom 'koos' zijn innerlijk voor afstandelijkheid, norsheid en hoogmoedigheid.

Ik heb de man gedurende twee jaar 'bestookt' met humor en trok mij er geen barst van aan dat hij daarop, vooral in het begin, zeer nors reageerde.

Maar heel geleidelijkaan ontdekte ik scheurtjes in het ijs tot hij op zekere dag..

Dus tot hij op zekere dag..spontaan in lachen uitbarstte en het ijs ineens brak.
Hij ontdooide plotseling tot een heel aardige collega.

Daarna hebben wij nog vele jaren heel prettig samengewerkt.

Wat ik bedoel te zeggen: Investeer in mensen, hoe moeilijk ze ook zijn, doen..of lijken.

Benader ze met geduld, begrip, warmte en zo mogelijk met humor.

Op een dag 'win' je het. Bedenk maar dat ik er destijds ook ruim twe jaar over heb moeten doen om van een stugge, onaardige, hoogmoedige 'kwal' een vriend te maken.

Ik wens je heel veel geduld, warmte, begrip maar bovenal succes toe!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld, en het beste antwoord hierop was deze:

Ik zou die persoon proberen te negeren.
En je er niets van aan te trekken wat hij/zij zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is moeilijk ! Omdat het op je werk is kun je er bijna niet omheen . Probeer het contact alleen zakelijk te houden ! Vaak zijn het saaie mensen met weinig vrienden. Arogantjes kunnen onder elkaar ook niet door een bocht ! Maak er het beste van ! STERKTE .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zo erg is dat je het liefst thuis blijft moet je haar dringend met haar gedrag confronteren.Reageer even boers en onbeschoft als zij, doe er nog een schepje bovenop, zodat ze haar eigen spiegelbeeld te zien krijgt.Als ze er een opmerking over maakt zeg je haar dat dat nu haar standaard gedrag is en of ze dat prettig vindt?
Succes!En wees overtuigend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig en herkenbaar. Probeer resultaat gericht te denken en dat te vertalen in taken die uitgevoerd moeten worden op het werk, wat er niet onder mag lijden. Vraag je eens af waarom je moeite ermee hebt dat ze erg arrogant is. Zou jij zelf minder bescheiden willen zijn of vind je het ergens wel knap hoe zij is? Het is een confrontatie met jezelf die veel interessanter is dan je collega.