Wat is dit voor ontsteking aan de zijkant van mijn vingernagel, en hoe behandel ik dit het best?

Ik heb een vervelend probleem aan mijn vingernagel. Aan de zijkant kwam er een lichte zwelling met een soort van blaas. Die blaas doet op zich geen pijn, maar bij de minste beschadiging ervan bloed deze hevig. De tip van deze vinger staat wat rood en gezwollen vanwege die ontsteking aan de zijkant. Ik heb al zoutbadjes en fusidine geprobeerd om de ontsteking en dat blaasachtig ding weg te halen, maar het verbetert amper. Wat zou dit kunnen zijn en hoe behandel ik dit best? Alvast merci!

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar je arts. Bij de reacties lees ik veel over ingegroeide nagel. Het kan ook zijn doordat je vb de nijnagel hebt weggetrokken er er vuil in het wondje kon komen. Badjes met wat water/detol proberen ze soms met zo'n vinger. Je huid word er wel lelijker en droger van. Er zijn ook echt nagelriemontstekingen, nagelwalontsteking,... Als niets werkt zal het pillen slikken worden. En het is belangrijk dat je ook echt gaat. Van zo'n ontstoken nijnagel zijn er al mensen geweest die het laten aanslepen en een vinger moeten laten amputeren.

Zonder foto is er niets over te zeggen. Ga naar de huisarts. Een bekende ontsteking is 'fijt', Zoek het op en vergelijk. Succes bij de huisarts

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100