Hoe handelden mensen vroeger bij een scheef gebit?

Tegenwoordig hebben we voor al onze jeugd beugels en orthodontisten maar vroeger niet. Hadden ze toen minder last van scheve tanden of hadden ze een 'vervangende beugel'?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vroeger had bijna iedereen een onregelmatig gebit met 1 of meer scheefstaande tanden. De prioriteiten lagen toen anders in het leven en de tandheelkunde was ook minder ontwikkeld. Had je last van en tand of kies, werd die gevuld of getrokken en dat was dat. Dat iedereen een regelmatig gebit lijkt te moeten hebben is een ontwikkeling van de laatste 25 jaar.

Ze deden niets denk ik, mijn schoonmoeder is pas behandeld toen ze de 50 al gepasseerd was.

Vroeger waren gewone mensen alleen maar bezig met werken, eten en slapen. Als je ging trouwen zorgde je ervoor dat je een net pak en een nieuw gebit had. Een kunstgebit dus.

Ja, wat is ""vroeger?"" Ik had 60 jaar geleden een vriendinnetje met een beugel. Ze ging elke week of zo naar de tandarts en dan werd er een schroefje aangedraaid.

Ze deden niets. Alleen als een tand pijn deed of wegrotte, dan trokken ze hem eruit. Heel simpel.

op gebied van de tandheelkunde waren ze vroeger niet zo als nu ze trokken je tanden als je er last van had.en als je een kunstgebit nodig had liep je maanden zonder tanden omdat de kaak moest slinken ik kan me mijn oom nog herrineren die zijn tanden stonden zo naar voren dat ik hem altijd vergeleek met een bever

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100