Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe handelden mensen vroeger bij een scheef gebit?

Tegenwoordig hebben we voor al onze jeugd beugels en orthodontisten maar vroeger niet. Hadden ze toen minder last van scheve tanden of hadden ze een 'vervangende beugel'?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vroeger had bijna iedereen een onregelmatig gebit met 1 of meer scheefstaande tanden. De prioriteiten lagen toen anders in het leven en de tandheelkunde was ook minder ontwikkeld. Had je last van en tand of kies, werd die gevuld of getrokken en dat was dat. Dat iedereen een regelmatig gebit lijkt te moeten hebben is een ontwikkeling van de laatste 25 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze deden niets denk ik, mijn schoonmoeder is pas behandeld toen ze de 50 al gepasseerd was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger waren gewone mensen alleen maar bezig met werken, eten en slapen. Als je ging trouwen zorgde je ervoor dat je een net pak en een nieuw gebit had. Een kunstgebit dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, wat is ""vroeger?"" Ik had 60 jaar geleden een vriendinnetje met een beugel. Ze ging elke week of zo naar de tandarts en dan werd er een schroefje aangedraaid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry, met vroeger bedoel ik vroeger. Dus niet 1950 maar denk gerust aan nog veel eerder... Toch wist ik niet dat je in 1950 al beugels had! +1
Ze deden niets. Alleen als een tand pijn deed of wegrotte, dan trokken ze hem eruit. Heel simpel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op gebied van de tandheelkunde waren ze vroeger niet zo als nu
ze trokken je tanden als je er last van had.en als je een kunstgebit nodig had liep je maanden zonder tanden omdat de kaak moest slinken
ik kan me mijn oom nog herrineren die zijn tanden stonden zo naar voren dat ik hem altijd vergeleek met een bever
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing