wat kan het probleem zijn in mijn nek? ( zie beschrijving)

Ik heb aan de linkerkant van mijn bovenrug, ongeveer t2 en 1 tm c7 en c6 tot en mijn nek dus redelijke pijn. Mijn nek voelt stijf en zwaar. Ik word zo af entoe gekraakt maar dit helpt blijkbaar niet.. iemand misschien een idee, het zit alleen links en als ik er gemasseerd word of ik druk erop dan doet het pijn. Tijdens het bewegen voelt het alleen stijf, dus het veroorzaakt meer de stijfheid.

De Fysio zegt dat alles op zijn plek zit...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Ga ermee naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zat er al,voordat je zei dat de fysio dat zei eraan te denken dat je een verschoven wervel ofzo had.Misschien kan je ook een rugspier hebben die (flink) overbelast of ontstoken is.in ieder geval zou ik ermee naar de huisarts gaan als je dat nog niet geweest bent ......

Antwoorden (1)

Je anatomische beschrijving van de plek is niet helemaal te volgen, de C,s en de Th,s lijken wat door elkaar te lopen. Het enige juiste antwoord is dat een diagnose op grond van de info die je geeft niet te stellen is. Er kan van alles worden geroepen , wat het allemaal kan zijn, maar daar schiet je niets mee op. Ga eens naar een manueel therapeut of naar een oefentherapeut.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die anatomische beschrijving is prima. De pijn wordt aan de bovenkant begrensd door de onderste twee cervicale wervels (C6 en C7) en aan de onderzijde door de bovenste twee thoracale wervels (T1 en T2). Negen van de tien keer wordt de pijn veroorzaakt door de spieren a.g.v. overbelasting, slechte houding o.i.d. Maar als je klachten langer aanhouden of telkens terugkomen is het zeker aan te raden een arts te raadplegen.