Waarom dragen veel koks geen mondkapje tijdens het bereiden van het eten?

Er kunnen losse snotjes uit de neus in het eten vallen, speeksel kan in het eten komen etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Of waarom gebruiken ze geen handschoenen? Of waarom werken ze niet in een steriele omgeving? Omdat dat niet voorgeschreven is door de wetgever. En het onprettig is om een mondkapje op te hebben, zeker met werk waarvan je verwacht wordt goed te kunnen ruiken en proeven. De wetgever verandert dat dus niet, omdat dat blijkbaar niet nodig is, maar wel weer voor veel gedoe zorgt. Ik denk niet dat veel koks er blij van worden als ze een mondkapje moeten gaan dragen. En van een snotje, of wat speeksel daar merk je vaak niks van, en de kans dat je er ziek van wordt is te laag om daar weer een speciale regel van te maken. === -De kans dat er wat in je eten valt is klein -De kans dat DAT dan weer tot een werkelijk probleem leidt is nog kleiner -Voor de dagelijkse praktijk zo het tot veel last zorgen.

Toegevoegd op 09 januari 2020 19:51: tekst

Ik werk zelf als kok, aangezien je alles moet proeven is een mondkapje geen optie omdat je die elke minuut weer af moet doen als het druk is. Overigens heb ik in 11 jaar tijd nog nooit gehad dat er iets in het eten is gevallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100