waar haal je zelfvertrouwen uit?

haal je dat uit prestaties, dierbaren om je heen, status, of wat anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Het beste antwoord

ik haal het uit tijd. hoe langer ik nu bij mn pleegouders woon, en op die school goed presteer, en door de jaren heen al die enge spreekbeurten heb, daar krijg ik het van. ik begon te begrijpen dat ik niet stom en waardeloos was, dat iedereen die daar vroeger naar handelde gewoon allemaal logen. daarna moest ik nog leren om mezelf te uiten. de paar jaren daarna voelen vervelend want je gevoelens zijn veel gemengt enzo. maar op het laatst: sta je wel stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zo verder!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. :]

Andere antwoorden (4)

Zelfvertrouwen zit in IK...
Je hebt het of niet!
Als je jezelf accepteerd, dan heb je zelfvertrouwen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt: ik ben goed zoals ik ben!!! Dat is zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens heeft het meeste zelfvertrouwen als hij/zij in zijn/haar jeugd veel door de ouders en andere opvoeders is bevestigd.
Dat zit dan zo stevig in iemand, dat raak je nooit meer kwijt.
Als de opvoeding goed was, dan kun je ook zelfcritisch zijn. Je mag er zijn, dat is het!! Dat geldt natuurlijk voor iedereen, maar zo jammer dat niet iedereen daarvan overtuigd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit studeren kun je zonder enige twijfel zelfvertrouwen halen.

Studeren en een behaald diploma geven jou je de zekerheid dat je iets kunt.

Dus hoe meer je studeert..hoe groter je zelfvertrouwen wordt.

Heb je wel eens een professor of een arts specialist ontmoet die te weinig zelfvertrouwen hadden? Nee toch

Gr. Ton