Komt het vaak voor dat bij pre-axiale polydactylie de bovenkant van de duim niet gebogen kan worden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het gaat met pre-axiale polydactylie in de praktijk meestal om extra kootjes, botjes, of zelfs vingers. Komt een botje op de verkeerde plaats aan de duim, dan is het heel normaal, dat die duim niet meer goed bewogen of gebogen kan worden. Het betekent niet, dat het vaak voorkomt, want de pre-axiale polydactylie kent veel uitingsvormen.