Kan het kwaad als je bloed afstaat/krijgt met veel adrenaline?

Het afstaan zal wel lukken maar kan een verhoogd gehalte adrenaline in bloed degene die het bloed krijgt kwaad doen? Of is het misschien juist goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

adrenaline werkt maar een paar seconde, dus als je het af zou geven, is het al te laat voordat het er een hoge concentratie in zit, want dan is deze stof alweer uitgewerkt.

zo is het ook als je het krijgt. je krijgt het, het werkt een seconde, en dan verder niks....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedere bloeddonor wordt voordat de afname plaatsvindt gecontroleerd op bloeddruk en HB gehalte. Als de bloeddruk of het HB gehalte niet goed is dan mag er geen bloed gegeven worden. Op adrenaline wordt niet getest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adrenaline is een hormoon die de bijnieren produceert net als de noradrenaline samen beter bekend als het vecht en vluchthormoon.Ik geloof niet dat een bloeddonor het kan overdragen van de één naar de ander.

Toegevoegd na 1 uur:
Het zal geen kwaad kunnen denk ik anders werden de donoren daar wel op getest net als op BSE en HIV.