Waarom vinden wij mensen buiten 25 graden lekker maar als het binnen 25 graden is worden we gek?

Als het buiten 25 graden is vinden de meeste mensen dat heerlijk maar als het binnen 25 graden is beleef je dat als smoorheet zelfs als het buiten windstil is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Met name door de luchtvochtigheid. 's Winters is je huis kurkdroog, en als je dan 25 graden stookt, voelt dat nog best aangenaam (hoewel ik het al een graad of zes, zeven te warm vind om lekker genoemd te worden).
Maar op een dag als vandaag, al schijnt de zon nauwelijks en waait het enorm, is de lucht buiten vochtig en broeierig. Dat voelt niet fijn op je huid, je gaat zweten, je ademt al die vochtige lucht in en dat slaat op je longen, kortom, op alle vlakken onaangenaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten droog en 25 graden is aangenaam 25 graden bij hoge luchtvochtigheid is niet fijn dus

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dat te maken heeft met dat het bij die temperatuur buiten beter ruikt dan binnen. De geurtjes binnen ruikt men dan des te meer. En helemaal windstil is het volgens mij zo goed als nooit. Ook de ruime blik buiten zal daar aan bijdragen, het groene gras, het water enz enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit gezellig buiten met je liefje op de bank en het is 25 graden,jullie gaan naar binnen(boven)en dan stijgt de temperatuur tot om gek van te worden,dat is toch genieten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dan wel weer waar =P