Doen ze bij patella alta meteen een operatie of kijken ze eerst hoe ze het kunnen verhelpen?

Ik heb patella alta. Dat wil zeggen dat m’n knie schrijf te hoog staat. Maar nu heeft de dokter gezegd dat ik naar dr. Peersman moet gaan. Hij zit in de orthopedie. Maar ik vind het eng omdat ik niet wil geopereerd worden. Wat doen ze eigenlijk dan. Gaan ze eerst kijken naar wat ik kan doen zonder geopereerd te worden of hoe?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een orthopeed bespreekt met jou wat je wél en niet wilt. Fysiotherapie kán helpen, maar geeft geen garantie. Als je naar de orthopeed gaat ben je dus nog niet overgeleverd aan een operatie. Die keuzes maak je in overleg met elkaar. Neem iemand mee naar de specialist; dat praat én luistert makkelijker.