Hoe herstel je gehoorbeschadiging vanuit wetenschap?

Ik heb gehoorbeschadiging opgelopen 2 maanden geleden. Ik heb last van oorsuizen en ik ben hardhorend geworden. Is er een kans op een herstelling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We weten niet waardoor de gehoorbeschadiging is ontstaan en hoe erg het is... waarom stel je je vraag niet aan je arts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand gooide 2 maanden geleden vuurwerk naar mij ik heb een piep 3 weken gehad dat was bijna helemaal verdwenen toen gooide iemand weer vuurwerk naar mij toe en heb nu een erge piep in mijn oor en ik kan niet tegen hard geluid. Ik heb het nu anderhalve maand erg en het word er niet beter op. Ik word erg echt gek van. Net als bij mellowxx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de dokter Sander!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al een maand geleden naar de kno arts geweest. het enige wat hij kan doen is mijn gehoor meten. De kno arts kan niets voor mij doen.

Antwoorden (2)

Zeker naar de huisarts gaan.

Een beschadiging van het gehoor uit zich aanvankelijk als oorsuizen (tin-nitus), als een druk- of pijngevoel in het oor of als een verminderd gehoor. "Meestal treden die verschijnselen zo onduidelijk en zo geleidelijk op, dat men de beschadiging niet opmerkt. Het is pas na jaren dat men de werkelijke schade kan vaststellen," zo zegt prof. Feenstra. "Wanneer men de gehoorbeschadiging opmerkt, is het echter al te laat. Dit soort gehoorverlies kan niet hersteld worden. Voorkómen van de beschadiging is het enige dat men kan doen."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja voordat ik nog geen gehoorbeschadiging had deed ik de muziek nooit te hard en ik was er altijd wel bewust van daarnaast had ik toendertijd een heel goed gehoor. Nadat ik gehoorbeschadiging kreeg heb ik last van oorsuizen en ik kan niet tegen hard of hoge geluiden.
Ik zou u adviseren om langs de dokter te gaan. Vraag een verwijzing voor het Audiologisch Centrum. Een Audiologisch Centrum is gespecialiseerd in uw hulpvraag en kan naar mijn inziens u het beste helpen.